دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
15

حوزه/مدیر دفتر امور تربیت اخلاقی معاونت تهذیب حوزه های علمیه، از انتشار سالنامه «تهذیب» با رویکرد مباحث تربیتی و اخلاقی خبرداد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، حجت‌الاسلام سید مصطفی حسینی، با اشاره به اهمیت توحید در تربیت انسان ها  اظهار داشت: کانونی ترین نقطه در تربیت بشر، توحید بوده و اگر انسان ها بینش توحیدی داشته باشند، بسیاری از معضلات جوامع حل می شود.

وی در همین زمینه به تولید محصولاتی توسط معاونت تهذیب جهت افزایش مبانی توحیدی اشاره کرد و افزود: سالنامه «تهذیب» از جمله این محصولات است که بر اساس مطالعات گسترده و جامع در خصوص طرح تربیت توحیدی، تحت اشراف علمی و محتوایی معاونت تهذیب حوزه های علمیه جهت استفاده عموم علاقه مندان در سال 94 تدوین شده است.

مدیر دفتر امور تربیت اخلاقی معاونت تهذیب حوزه های علمیه، با بیان اینکه طرح تربیت توحیدی،شامل تمرکز بر موضوع توحید با تاکید ویژه بر مباحثی همچون تقوا، نماز و ولایت مداری، توجه به امام عصر(عج) و خدمت به خلق می باشد، در خصوص رویکرد این سالنامه تصریح کرد: این سالنامه با رویکرد مباحث اخلاقی و محاسبه اعمال تنظیم شده است.

وی آیه و حدیث روز، مناسبتها و وقایع شمسی و قمری، مراقبه و محاسبه و اعمال عبادی را از جمله بخش های این سالنامه برشمرد و اذعان داشت: معرفی قله های تهذیب از جمله دیگر بخشهای این سالنامه می باشد که در طلیعه هر ماه شمسی، یکی از بزرگان و اساتید اخلاق حوزه معرفی شده و در طول آن ماه توصیه ها و سفارشات این عالم ربانی ذکر شده است.

حجت‌الاسلام حسینی، در خصوص بخش مناسبتها و وقایع شمسی و قمری نیز گفت: دراین بخش نیز سعی شده است تا علاوه بر مناسبت های ملی و مذهبی ، مناسبتهای حوزوی با رویکرد اخلاق و تربیت نیز ذکر گردد.

وی نکات اخلاقی را از دیگر بخش های این سالنامه عنوان و یاد آورشد: در این بخش نیز نصایح و رهنمودهای اخلاقی بزرگان و علما در مسایل تربیتی و تهذیبی در چارچوب شش موضوع اصلی مدنظر طرح تربیت توحیدی ذکر شده است.

حجت الاسلام حسینی، معرفی مراکز تربیتی اخلاقی، معرفی محصولات تربیتی، شماره تلفن مراکز مهم حوزوی و تربیتی و هم چنین دفاتر مراجع و علما را از دیگر بخش های این سالنامه عنوان و ابراز داشت: این مجموعه ارزشمند که در قالبی بسیار نفیس به انتشار رسیده است با تخفیف ویژه ای به طلاب و مجموعه های حوزوی ارائه می شود.

گفتنی است: علاقه مندان  جهت  تهیه این  محصول  نفیس می توانند به سایت www.tahzib-howzeh.ir مراجعه کرده و یا با شماره تلفن  02537841162 تماس حاصل نمایند.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha