دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
کد خبر: 347661
۲۳ فروردین ۱۳۹۴ - ۱۴:۰۸
قران

حوزه/ مدیر دفتر قرآن و عترت معاونت تهذیب حوزه‌های علمیه، ششمین دوره مسابقات تفسیر و معارف حدیث حوزه علمیه با رقابت بیش از 6 هزار طلبه برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، حجت‌الاسلام علی مقنی نصر آبادی، با بیان اینکه مسابقات تفسیر و معارف حدیث و ادعیه حوزه های علمیه به صورت کتبی و همزمان در سراسر کشور  برگزار می شود، اظهار داشت: ششمین دوره مسابقات تفسیر در رشته‌های معارف حدیث،ادعیه و زیارات، تفسیر قرآن، حفظ موضوعی قرآن کریم و حفظ حدیث برگزار خواهد شد.

مدیر دفتر قرآن و عترت معاونت تهذیب حوزه‌های علمیه افزود: تعداد شرکت‌کنندگان در این مسابقات نسبت به سال قبل از افزایش سه برابری برخوردار بوده و بیش از 6 هزار نفر برای این مهم ثبت نام کرده اند.

وی با بیان اینکه مسابقه تفسیر قرآن کریم با همکاری و مشارکت ستاد تفسیر قرآن کریم در دو سطح یک و 2 ویژه طلاب برادر حوزه های علمیه سراسر کشور برگزار می گردد، گفت:  طلاب سطح دو سوره کهف براساس تفسیر المیزان و طلاب پایه‌های یک تا شش نیز جزء سی را براساس تفسیر حجت الاسلام والمسلمین قرائتی آزمون خواهند داد.

حجت الاسلام مقنی، تصریح کرد: رشته حفظ موضوعی قرآن کریم هم بر اساس کتاب 365 موضوع قرآن کریم تالیف حجت الاسلام سید مهدی هاشمی برگزار می گردد.

وی در ادامه با بیان اینکه این مسابقات بصورت تک مرحله‌ای برگزار خواهد شد، یادآور شد: این مسابقات به شکل یک مرحلهای و از طریق برگزاری مسابقات کتبی به شکل همزمان پنج‌شنبه، سوم اردیبهشت ماه در تمامی حوزه‌های علمیه در سراسر کشور برگزار میشود.

مدیر دفتر قرآن و عترت معاونت تهذیب حوزه‌های علمیه، خاطرنشان ساخت: از برگزیدگان این مسابقات نیز در استان ها به صورت مستقل تجلیل خواهد شد

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha