جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
کد خبر: 345602
۹ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۸:۵۰
علی عباسی - قزوین

حوزه/ معاون تهذیب حوزه علمیه استان قزوین با بیان اینکه بهترین معارف دینی در قرآن کریم ذکر شده بر ضرورت هر چه بیشتر طلاب حوزه های علمیه نسبت به یادگیری معارف و مفاهیم قرآنی تاکید کرد.

حجت الاسلام علی عباسی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در قزوین بیان کرد: با توجه به اینکه طلاب حوزه های علمیه درس هایی که می خوانند مقدمه تبلیغ دین است و بهترین معارف در قرآن کریم بیان شده، لذا  طلاب باید وقت بیشتری را جهت انس با این کتاب آسمانی اختصاص دهند.

وی افزود: قرآن کریم کتابی است که در همه ابعاد زندگانی فردی، خانوادگی، سیاسی و ابعاد دیگری دارای رهنمودهای ارزشمندی است و برگزاری مسابقات قرآن در بین طلاب حوزه های علمیه از جمله راه کارهای افزایش انس و استفاده از آموزه های نجات بخش قرآن کریم است.

معاون تهذیب حوزه علمیه استان قزوین ادامه داد: حضور اقشار مختلفی از جامعه در مساجد، حسینیه ها، هیئت ها و مدارس و استفاده آنها از محضر روحانیت و علما اهمیت پرداختن به قرآن را برای طلاب حوزه های علمیه دو چندان کرده و در این مسیر هر طلبه ای در فهم قرآن توانمندتر  باشد، بیشتر می تواند مخاطبین خود را از معارف عمیق آن بهره مند سازد.

وی اظهار کرد: تمام فعالیت ها و آموزش های قرآنی مقدمه ای برای فهم کلام الهی است که فعالیت های اساسی در این زمینه ها باید مورد توجه طلاب در بخش مفاهیم وهم در بخش حفظ و قرائت قرآن قرار گیرد.

حجت الاسلام عباسی عنوان کرد: مرکز مدیریت حوزه های علمیه برنامه های خوبی در زمینه انس و آشنایی طلاب در رشته های مختلف تدارک دیده که برگزاری مسابقات قرآنی در 6 سال گذشته از جمله این برنامه هاست.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha