پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
آیت الله تاکندی

حوزه/ استاد حوزه علمیه قزوین با تاکید بر لزوم توسعه فرهنگ مطالعه، گفت: باید تمام توان خود را به کار گیریم تا جوان‌ها را به مطالعه ترغیب و تشویق کنیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در قزوین، آیت‌الله علی محمدی تاکندی، شب گذشته در مراسم افتتاح دهمین نمایشگاه بزرگ کتاب قزوین، گفت: ذات باری‌تعالی بر بشر منت نهاده و نعمت بزرگ بیان و سخن گفتن را به او ارزانی داشت و انسان را به داشتن این نعمت بزرگ مفتخر کرد.

وی افزود: نعمت دومی که خداوند به انسان ارزانی داشته، نعمت کتابت و نوشتن است که خود خداوند هم در آیه  یک سوره قلم«ن وَالْقَلَمِ وَ مَا يَسْطُرُونَ» به آن قسم یاد کرده و مقدمات آن را که انگشتان قدرتمند است به انسان عطا کرده، به گونه ای که حتی انسان های محروم از نعمت بینایی و چشم نیز می توانند از طریق انگشتان خود با خطوط مخصوص بخوانند و بنویسند.

این استاد حوزه با تاکید بر لزوم کتابت علوم، اظهار کرد: علم همچون پرنده ای است که اگر آن را رها کنی فرار می کند و بهترین راهکار ماندگاری آن، کتابت و نوشتن است، بنابراین طالبان علم باید همیشه با خود قلم و کاغذ همراه داشته و مطالب فرا گرفته خود را با کتابت حفظ کنند.

آیت الله تاکندی عنوان کرد: علما از اول تاریخ بشر تا امروز از طریق کتابت و نوشتن، علم و دین شان را به دست ما رسانده اند و ما هم باید در این راه پیرو آنان باشیم.

وی تأکید کرد: باید تمام توان خود را به کار گیریم تا هر چه قدر که می توانیم جوان‌ها را به مطالعه ترغیب و تشویق کنیم و از همه فرصت ها برای مطالعه و یادگیری استفاده کنیم.

استاد حوزه علمیه قزوین با اشاره به این که مطالعه کتاب باعث افزایش معرفت و شناخت انسان می شود، ابراز داشت: انسان باید قدر نعمت جوانی و عمر زودگذر را بداند و با مطالعه کتاب های گوناگون، بر علم خود بیفزاید و از طریق کتابت و نوشتن آن را حفظ نماید.

انتهای پیام

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha