یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
حجت‌الاسلام مصطفی نوروزی قزوین

حوزه/ مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قزوین گفت: همزمان با ایام نوروز سال ۹۴، طرح ملی آرامش بهاری در بیش از 100 امامزاده و بقعه متبرکه شاخص و بین راهی این استان برگزار می شود.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت الاسلام مصطفی نوروزی در جلسه استانی طرح آرامش بهاری و سوگواره یاس نبوی ، با اشاره به برگزاری طرح آرامش بهاری در امامزاده و بقاع متبرکه شاخص استان همزمان با تعطیلات نوروزی، اظهار داشت: این طرح بیش از 100 امامزاده استان از بیست و هشتم اسفندماه امسال آغاز شده و تا پانزدهم فروردین ماه سال آینده ادامه خواهد داشت.

وی افزود: طرح آرامش بهاری در راستای عمل به رهنمون های رهبر معظم انقلاب مبنی بر تبدیل بقاع متبرکه به قطب های فرهنگی و با هدف ایجاد آسایش برای زائران و مسافران نوروزی، بهره برداری معنوی از فضای امامزاده ها و بقاع متبرک، معرفی امامزادگان و ترویج فرهنگ وقف و فرهنگ‌سازی در زمینه‌های مختلف مذهبی و اجتماعی برگزار می شود.

حجت الاسلام نوروزی برگزاری آیین لحظه تحویل سال و برنامه های ویژه نوروزی، برپایی خیمه های معرفت، امکان اسکان موقت زائران، برگزاری نمایشگاه های فرهنگی، مسابقات قرآنی، توزیع بسته‌های فرهنگی، اجرای سخنرانی، ارائه مشاوره‌های قرآنی، برگزاری ادعیه، نماز جماعت و ... را از جمله برنامه های پیش بینی شده در این طرح برشمرد که با حضور مردم و مسافران و زائران در امامزاده های استان برگزار می شود.

این مسئول در ادامه با اشاره به تقارن تعطیلات نوروزی ۹۴ با ایام فاطمیه و شهادت حضرت فاطمه(س)، افزود: به همین دلیل امسال طرح آرامش بهاری به صورت همزمان با سوگواره یاس نبوی در امامزاده های استان برگزار می شود.

حجت الاسلام نوروزی اظهار کرد: در این راستا برنامه هایی از قبیل مشاوره وقف، ترويج فرهنگ فاطمي، قرائت زيارت حضرت زهرا(س) در مراسم تحويل سال، هفت سين فاطمي و شام غريبان حضرت زهرا(س) در نظر گرفته شده است.

وی تصریح کرد: به سبب این تقارن باید حرمت عزاداری شهادت حضرت فاطمه(س) در زمان برگزاری طرح آرامش بهاری در امامزاده ها و بقاع متبرکه حفظ شود.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه قزوین با اشاره به این که برنامه های طرح آرامش بهاری و سوگواره یاس نبوی در امامزاده های قزوین  با عاملیت و مدیریت روحانیان برگزار می شود، اضافه کرد: در این راستا روحانیون مبلغ از حوزه های علمیه قم و مشهد و نیز مدارس علمیه بومی استان  به امامزاده ها و بقاع متبرک محل برگزاری طرح های آرامش بهاری اعزام خواهند شد.

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha