یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
یونس عالی پور

حوزه/ معاون استاندار قم گفت: مردم بقاع متبرکه را باید به عنوان مرکز دیانت و سیاست بشناسند و روحانیت نیز در این بقاع متبرکه علاوه بر احکام و مطالب دینی به شرایط امروز نظام نیز بپردازند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، مهندس یونس عالی پور شنبه شب در هم اندیشی طرح نوروزی "آرامش بهاری و سوگواری یاس نبوی" درقم  با بیان اینکه نوروز امسال، نوروز فاطمی است و تلاقی بسیار خوبی با ایام فاطمیه پیدا کرده است گفت: مردم کشور ما ارادت خاصی نسبت به بقاع متبرکه دارند و در سراسر کشور خود را به این بقاع متبرکه می‌رسانند.

وی بیان کرد: مردم و جوانان ما حتی برای لحظات شاد خود به این امامزاده‌ها پناه می برند و این وظیفه ما مسئولین را نیز سنگین تر می‌کند.

معاون استاندار قم در امور زائرین تصریح کرد: انتظار داریم که در کنار همه فعالیت‌هایی که در سال‌های قبل انجام شده است؛ اقدامات دیگری نیز انجام شود که همه مردم در کنار بقاع متبرکه سال خود را تحویل کنند.

وی با بیان اینکه باید در این اماکن خوراک فرهنگی مردم و جوانان را فراهم کنیم و هیچ جایی به اندازه قم نمی‌تواند این کار را انجام دهد گفت: یک هم صدایی الهی و سیاسی و هم صدایی برای اینکه به وحدت ملی برسیم باید از قم شروع شود.

عالی پور با اشاره به اینکه به دستور استاندار قم همه ادارات در ایام نوروزی در اختیار مردم هستند ادامه داد: شهر قم ظرفیت بسیار بالایی دارد و می‌تواند با برنامه‌ریزی انجام شده این خوراک فرهنگی را فراهم کند.

وی با بیان اینکه در ایام نوروز نماز جماعت در بقاع فرهنگی انجام می‌شود گفت: خیرین بسیاری به ما مراجعه می‌کنند و تقاضای کمک به این بقاع در این ایام و پذیرایی از مردم را دارند و ما باید این خیرین را ساماندهی کنیم.

معاون استاندار قم با بیان اینکه در زیباسازی بقاع متبرکه بسیار تاکید شده است و زوار انتظار یک مکان متناسب را دارند تصریح کرد: این بقاع می‌تواند دوره‌های کوتاه مدتی را در این ایام برای زوار برگزار کند و از خادمین درخواست برخورد خوشی را در این ایام داریم که می‌تواند تأثیرات مثبتی نیز داشته باشد.

وی عنوان کرد: مردم بقاع متبرکه را باید به عنوان مرکز دیانت و سیاست بشناسند و روحانیت نیز باید در این بقاع متبرکه علاوه بر مطالب معارفی و دینی به شرایط امروز نظام نیز توجه کنند.

عالی پور با اشاره به اینکه طبق آمار حدود 6 میلیون نفر به قم مراجعه می‌کنند و ما باید از این ظرفیت برای ترویج افکار امام(ره) و اسلام استفاده کنیم گفت: در معاونت استانداری این آمادگی را داریم که فضا را به گونه‌ای فراهم کنیم که مردم بیش از یک بار به قم مراجعه کنند.

وی با بیان اینکه شهر قم باید برنامه‌ریزی کند که به شبهات دینی پاسخ دهد ابراز داشت: ما آمادگی داریم که با همراهی همه دستگاه‌های فرهنگی ندای انقلاب و اسلام را ترویج کنیم و برای مقابله با فتنه‌هایی که در جامعه زیاد هستند تلاش کنیم.

انتهای پیام/313/30

 

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha