دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
حجت‌‌الاسلام شرفخانی

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه: تنها با انجام وظیفه سازمانی نمی‌شود در مقابل دشمن ایستادگی کرد، بلکه مقابله با آن‌ها نیازمند لبیک به ندای رهبری و تجهیز بقا متبرکه است.

 به گزارش خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام احمد شرفخانی شنبه شب در هم اندیشی طرح نوروزی "آرامش بهاری و سوگواری یاس نبوی" در سالن همایش‌های امامزاده سید علی قم با اشاره به اینکه شبکه‌های فارسی‌زبان ماهواره‌ای بسیاری وجود دارند که بر اساس موسسه استراتژیک اسرائیل طراحی شده‌اند گفت: یکی از کارشناسان این موسسه گفته است که در رابطه با هر یک از کشورهای اسلامی باید یک استراتژی برانداز داشته باشیم.

وی ادامه داد: این کارشناس گفته است که در مورد ایران ادبیات و ساختار نظامی جواب نمی‌دهد و روش براندازی ایران گسترش شبکه‌های ماهواره‌ای و ترویج بی بند و باری و از بین بردن حریم خانواده‌ها است.

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری بارها از شبیخون فرهنگی و ناتوی فرهنگی صحبت کرده‌اند گفت: اگر تا امروز اعتقاد نداشته‌ایم که در حال صلح نیستیم، امروز باید به آن ایمان آوریم و هر کسی که چنین احساسی دارد هنوز بیانات رهبری را درک نکرده است.

وی با بیان اینکه مقام معظم رهبری از جنگ نرم صحبت می‌کنند و ادبیات نظامی به کار می برند افزود: در این جنگ انسان لذت می‌برد و روحیه تنوع‌طلبی انسان را به سوی استقبال از دشمن پیش می‌برد، ولی خانواده‌های ما جنگ را باور نکرده‌اند که موجب می‌شود که جوانان به این سمت کشیده شوند.

حجت الاسلام شرفخانی با اشاره به اینکه ما در حال صلح نیستیم گفت: اینکه وضعیت را درک نکرده باشیم و برنامه‌های فرهنگی عادی ای داشته باشیم به این دلیل است که جنگ را باور نکرده‌ایم.

وی تصریح کرد: دشمن در جنگ نرم به دنبال خواص جامعه نیست و به دنبال طیف عادی مردم که به طیف خاکستری معروف هستند می‌گردد و درصدد هستند آن‌ها را تحت تأثیر خود قرار دهند.

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه گفت: افرادی که معتقد و اهل عمل و اعتقاد هستند معمولاً به مساجد می روند در حالی که طیف خاکستری جامعه کمتر به مسجد می روند و در پارک‌ها و مجموعه‌های مختلف می‌توانیم آن‌ها را پیدا کنیم. 

وی با اشاره به اینکه بهترین جای مقابله با جنگ نرم دشمن، امامزادگان و بقاع متبرکه است بیان کرد: مردم برای حل مشکلاتشان و به دلیل اینکه محبت به اهل‌بیت(ع) در دلشان وجود دارد به امامزاده‌ها می روند.

حجت الاسلام شرفخانی مطرح کرد: برای مقابله با جنگ نرم باید بهترین ابزار دشمن را بشناسیم و در ایام نوروز که بهترین زمان است باید تلاش خود را انجام دهیم.

وی اذعان داشت: سازمان اوقاف در ایام نوروز در آماده‌باش به سر می‌برد و به این دلیل که امروز در حال جنگ هستیم باید مدیریت جهادی و اسلامی را برای مقابله با دشمن طراحی کنیم.

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه گفت: تنها با انجام وظیفه سازمانی نمی‌شود در مقابل دشمن ایستادگی کرد، بلکه مقابله با آن‌ها نیازمندلبیک به ندای رهبری است و تجهیز بقا متبرکه است.

وی  با بیان اینکه این طرح یک برنامه معمولی با نگاه صرفاً خدمت رسانی نیست افزود: هدف اصلی ما از اجرای این طرح ترویج قرآن و عترت در جامعه است و با این نگاه باید حرکت کنیم، روش ما حضور روحانیون با ادبیات و ساختار روز است.

وی بیان کرد: اولویت ما در طرح «آرامش بهاری» حضور روحانیون با تخصص‌های مختلف و مشاوران کودک، نوجوان و خانواده در بقاع متبرکه است و افرادی که تخصص لازم را دارند در این بقاع حضور پیدا می‌کنند.

حجت الاسلام و شرفخانی با بیان اینکه قم در برگزاری دوره‌های تربیتی باید الگو باشد گفت: مردمی که از قم بازمی گردند، نباید سوغاتشان تنها سوهان باشد؛ بلکه باید از قم، حجاب و معارف اهل‌بیت (ع)را به عنوان سوغات بازگردانند.

وی تصریح کرد: در طرح آرامش بهاری باید بر برنامه‌های کوتاه مدت نیز تمرکز کنیم و اگر زائری خیلی کوتاه وارد امامزاده می‌شود باید به وسیله تابلوهایی که نصب می‌شود نکته‌ای را فرا بگیرد.

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه با اشاره به اینکه باید به بحث زیبا سازی و تبلیغات معنوی در بقاع متبرکه توجه کنیم گفت: دشمن از ابزار رسانه بسیار استفاده می‌کند و ما نیز باید از این ابزار در امامزاده‌ها استفاده کنیم.

وی ابراز داشت: در استفاده هرچه بهتر از موقعیت امامزاده‌ها می‌توانیم از زائرین افتخاری استفاده کنیم و اگر در این مورد اطلاع‌رسانی شود بسیاری برای کمک خواهند آمد.

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه به بحث حجاب و عفاف و امر به معروف و نهی از منکر در امامزاده‌ها اشاره کرد و گفت: حریم امامزاده‌ها باید حفظ شود و مشخص شود که حریم آن کجاست و در این حریم باید حجاب چادر رعایت شود و مسئولین باید چادرهایی تهیه کنند و در اختیار مردم قرار دهند.

انتهای پیام/313/30

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha