دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
علی مصائبی

مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان غربی با بیان این که خدمات حوزه در مسیر تعالی جامعه هر روز در حال گسترش است، گفت: رسانه حوزه باید برای توسعه اسلام گرایی در دنیا جهادگرانه تلاش کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در ارومیه، حجت الاسلام علی مصائبی در بازدید از غرفه رسانه حوزه در هفتمین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری های آذربایجان غربی، اظهارداشت: بیش از 90 درصد الگوگیری های اخلاقی و رفتاری جوانان از طریق رسانه های دیداری و شنیداری، مجازی و مکتوب انجام می شود.

وی با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری بر سبک زندگی اسلامی، افزود: امروزه رسانه حوزه علاوه بر انعکاس اخبار و رویدادهای حوزه علمیه بایستی در سایر زمینه ها بصورت وسیع و گسترده وارد شود، چرا که این رسانه  وظیفه سنگینی در ارائه الگوی رسانه ای و تبیین اسلام ناب در دنیا دارد.

مدیرکل اوقاف و امورخیریه آذربایجان غربی، بهره گیری از افراد متعهد و متخصص را رمز ماندگاری و موفقیت رسانه های پویا عنوان کرد و افزود: تربیت افراد اهل فن و متخصص نقش مهمی در پردازش اطلاعات دینی برای مقابله با افکار اسلام ستیزانه و ضدارزشی دارد، همچنین پژوهشگران و محققان حوزوی باید با پاسخگویی علمی به یاوه گویی ها و شبهه افکنی دشمنان، زمینه پویایی تبلیغ دینی را بیش از بیش مهیا کنند.

حجت الاسلام مصائبی با تاکید بر این که حوزه علمیه رسالت خطیری در بخش رسانه و اطلاع رسانی برعهده دارد، ابراز داشت: تقویت پایه های رسانه ای دینی موجب آگاهی بخشی به مردم در سراسر دنیا می شود، لذا مخابره اخبار و سخنان بزرگان و علمای دین نقش مهمی در خنثی سازی توطئه های های دشمن دارد.

وی با بیان این که فعالیت ها و خدمات حوزه در مسیر تعالی دینی جامعه هر روز در حال گسترش است، ادامه داد: رسانه حوزه باید علاوه بر تلاش در راستای توسعه اسلام گرایی، علیه برنامه های تبلیغی دشمنان، جهادگرانه تلاش کند.

مدیرکل اوقاف و امورخیریه آذربایجان غربی در ادامه ترویج فرهنگ وقف حوزوی را مهم دانست و گفت: حوزه علمیه در راستای تعمیق بخشی به باورهای دینی و تامین نیازهای مذهبی مردم نیازمند وقف و مشارکت واقفین است.

حجت الاسلام مصائبی با تاکید بر اهمیت وقف رسانه ای، بیان داشت: امروزه حامیان رسانه های بیگانه و اسلام ستیز، برای قدرت یافتن این رسانه ها با تمام وجود تلاش می کنند، لذا وجود حامیان مالی و معنوی بسیاری از مشکلات حوزه اطلاع رسانی دینی را حل می کند.

وی در پایان آمار موقوفات آذربایجان غربی از سال 91 تاکنون را رضایت بخش اعلام کرد و افزود: آمار موقوفات استان در سال 91، 45 مورد موقوفه، سال 92 بالای 90 مورد وقف بوده و امسال به 120 مورد وقف رسیده است. که این امر نشان از تاثیر رسانه در میان مردم است.

انتهای پیام

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha