دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
داریانوش عزیزیان

حوزه/ کشیش کلیسای شرق آشور ارومیه، ایران را نماد همزیستی مسالمت آمیز ادیان و مذاهب خواند و گفت: خوشبختانه ارتباط صمیمانه ما با حوزه علمیه قم یکی از نقاط قوت است که توانسته در زمینه های دینی و فرهنگی تاثیرگذار باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»در ارومیه، داریانوش عزیزیان در بازدید از غرفه رسانه «حوزه» در هفتمین نمایشگاه مطبوعات ارومیه، گفت: استان آذربایجان غربی و بویژه ارومیه از تنوع قومیتی ترک ها، آشوری ها، ارامنه و کرد ها و همچنین زندگی مسالمت آمیز ادیان مسلمان، مسیحی و تعداد کمی یهودی برخوردار است و این بهترین فرصت برای به نمایش گذاشتن رنگین کمان ایان و مذاهب در ارومیه و نفی تبلیغات سوء دشمن است.

وی، آزادی و زندگی در سایه امنیت را از نعمت های جمهوری اسلامی ایران عنوان کرد و افزود: امسال با افتخار سی و شششمین جشن پیروزی انقلاب در سراسر ایران با حضور اقشار و قومیت های مختلف برگزار شد که این مهم نشان از تداوم آزادگی و اتحاد در کشور است.

کشیش کلیسای شرق آشور ارومیه تصریح کرد: خوشبختانه ارتباط صمیمانه ما با حوزه علمیه قم یکی از نقاط قوت است که توانسته در زمینه های دینی و فرهنگی تاثیرگذار باشد.

کشیش عزیزیان همچنین از وجود بیش از 80 کلیسا در ارومیه و روستاهای آن خبر داد و گفت: بیش از 80 کلیسا در ارومیه و حومه وجود دارد که یک کمربند کلیسایی را تشکیل داده اند.

وی با اشاره به ارسال فیلمی به سازمان ملل، ابراز داشت: در این فیلم 10 دقیقه ای امنیت و آزادی، تعمیر و مرمت کلیسا ها، به صدا درآمدن صدای ناقوس کلیسا در روز یکشنبه ها و وحدت ادیان به نمایش گذاشته شده و به سازمان ملل ارسال شده است که مورد تقدیر مسئولان فرهنگی استان قرار گرفت.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha