جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
سید مهدی قریشی

حوزه/ نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی، صیانت از آبرو و شخصیت افراد را مهم دانسته و گفت: انتشار مطالب کذب در رسانه ها با هدف خدشه به حیثیت، آبرو و شخصیت افراد موجب عقوبت فرد در قیامت می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از ارومیه، حجت الاسلام والمسلمین سیدمهدی قریشی، شامگاه سه شنبه در آیین اختتامیه هفتمین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری های آذربایجان غربی، در ارومیه، با اشاره به جایگاه قلم از دیدگاه قرآن کریم، اظهارداشت: در هیچ مکتب و دینی به جز اسلام، نسبت به ارزش و اهمیت قلم با قسم یاد نشده است.

وی خبرنگاری را از حرفه های دشوار و سخت دانسته و افزود: مقام معظم رهبری در رابطه با وظیفه سنگین رسانه می فرماید« مهمترین وظیفه مطبوعات در نظام اسلامی، نقش فرهنگی آنان در معرفی و دفاع از ارزش ها و آرمان های مورد قبول این امت انقلابی و بالا بردن سطح آگاهی و معرفت آنان است»، اصحاب رسانه باید با سرلوحه قرار دادن رهنمودهای رهبری، تقویت و نشر ارزش های انقلابی را مورد توجه خویش قرار دهند.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی تصریح کرد: خداوند سبحان در آیات متعدی بر اندیشه و نقد انسان در رابطه با خویشتن تاکید کرده است که با تامل در این آیات می توان پیام نقد و اصلاح رفتار و کردار توسط خود را دریافت کرد.

وی، نقد منصفانه را در تعالی و پیشرفت جامعه موثر دانست و ابرازداشت: خداوند متعال در آیاتی، از خداترسی و قول سدید سخن به میان آورده و اصلاح فردی و اجتماعی را در گرو همگرایی و دوری از بیان کذب مطرح می‌کند

 حجت الاسلام والمسلمین قریشی، نقش قلم را در شکوفایی ملی و آسیب شناسی جامعه موثر خواند و گفت: خبرنگاران و رسانه ها با خیال و احتمال دست به قلم نبرند و بدانند صداقت موجب بخشودگی گناهان انسان و اصلاح اعمال می شود.

وی صیانت از آبرو و شخصیت افراد را مهم دانست و خاطرنشان کرد: انتشار مطالب کذب با هدف خدشه به حیثیت، آبرو و شخصیت افراد موجب عقوبت فرد در قیامت می شود.

انتهای پیام

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha