پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
سید مهدی قریشی

حوزه/ نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی، شهدای روحانی را نماد دفاع از دین دانست و گفت: علما میدان دار ترویج مکتب اسلام ناب اند و جهاد در جبهه های اعتقادی و درگیری فیزیکی با دشمن تصدیق کننده این امر مهم است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» درارومیه، حجت الاسلام والمسلمین سیدمهدی قریشی، امروز در یادواره شهدای روحانی ارومیه، با تبیین مقام رفیع شهادت از منظرمکتب اسلام اظهارداشت: خداوند سبحان راجع به شهدا تعبیرات خاصی در قرآن کریم بکار برده که یکی از آنها زنده بودن شهدا پس از شهادت است.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی ادامه داد: ائمه معصوم(ع) سفارش کرده اند در هر زمانی که زمینه استجابت دعا میسر شود، شهادت را از خداوند بطلبید؛ نمونه این امر در ماه رمضان و شب های احیاء طلب زیارت خانه خدا و کشته شدن در راه دین است، چون بالاتر از شهادت در راه خدا، خوبی دیگری وجود ندارد.

امام جمعه ارومیه، شهدای روحانی را نماد بارز دفاع از دین و تبلیغ ارزش ها دانست و افزود: علمای دین میدان دار ترویج فرهنگ و مکتب اسلام هستند و جهاد و مجاهدت در جبهه های اعتقادی و درگیری فیزیکی با دشمن تصدیق کننده این امر مهم است.

حجت الاسلام والمسلمین قریشی با تاکید بر این که علمای شیعه در جبهه ای می جنگند که ابلیس و ابلیسیان از جهات مختلف به آن حمله ور شده اند، تصریح کرد: طلاب و روحانیون باید برای دفاع از دین و دیانت، در صحنه های مختلف نقش صیانتی خود را ایفا کنند.

انتهای پیام

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha