شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
مصائبی - اوقاف

حوزه/ مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان غربی، از برگزاری همایش ملی واقف خیراندیش شهید آیت الله میرزا ابراهیم خویی با حضور مسئولین کشوری و استانی، روز 14 اسفند ماه، در خوی خبرداد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از ارومیه، حجت الاسلام علی مصایبی، پیش از ظهر امروز در نشست خبری، با اعلام این خبر گفت: اولین همایش ملی گرامیداشت واقف خیراندیش آیت الله شهید میرزا ابراهیم خویی، از شهدای مشروطه، با حضور نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی، رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه کشور، روحانیون و مسئولین استانی، 14 اسفندماه، در محل حسینیه بقعه متبرکه شیخ نوایی خوی برگزار می شود.

وی در ادامه از برگزاری برنامه های ویژه ایام فاطمیه خبرداد و افزود: برپایی خیمه های معرفت در بقاع متبرکه شاخص و حضور روحانیون و مبلغین در این اماکن می تواند در تبیین فرهنگ ناب ائمه اطهار(ع) به خصوص حضرت فاطمه زهرا(س) موثر واقع شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان غربی خاطرنشان کرد: اجرای طرح "آرامش بهاری" از دیگر برنامه های اجرایی در آغاز سال جدید خواهد بود که از 28 اسفندماه در بقاع متبرکه آغاز ممی شود. همچنین از دوم تا 6 فروردین ماه سال 94 برنامه های سوگواری ایام فاطمیه با حضور مبلغین در نقاط مختلف استان اجراء خواهد شد.

وی به  برپایی هفت سین فاطمی در بقاع متبرکه اشاره کرد و ابراز داشت: برپایی هفت سین فاطمی با 7 نام و صفت حضرت فاطمه زهرا(س) در امامزاده ها و بقعه های متبرکه، در کنار برگزاری طرح یاس نبوی، با اجرای برنامه های جنبی همچون قرائت خطبه و زیارت نامه حضرت فاطمه(س)، مداحی و عزداری همراه خواهد بود.

حجت السلام مصایبی خاطرنشان کرد: 6 فروردین ماه همایش یاس نبوی در بقاع متبرکه شاخص همچون سیدبهلول خوی و قریب حسن ارومیه برگزار می شود.

وی با ارائه آمار موقوفات آذربایجان غربی در سال جاری، افزود: امسال آمار موقوفات استان به 130 مورد رسیده که برخلاف سال گذشته که موقوفات جنبه انتفاعی داشتند، بیشتر از جنبه منفعتی مورد توجه بودند. همچنین امسال شهرستان خوی بیشترین تعداد موقوفه را به خود اختصاص داد.

مدیرکل اوثاف و امورخیریه آذربایجان غربی اضافه کرد: موقوفات خوی 25 مورد اعلام شده که تاکنون 16 مورد آن ثبت شده، ارومیه نیز با 11 مورد وقف در رتبه دوم قرار دارد.

وی بااشاره به اختصاص وقف برای حوزه های علمیه، گفت: اختصاص وقف جدید برای حوزه های علمیه در چایپاره، 2 مورد خوی و وقف خانواده شهید در ارومیه صورت گرفته که سعی می شود با اشاعه فرهنگ وقف حوزوی، آمار این موقوفات افزایش یابد.

مدیرکل اوقاف و امورخیریه آذربایجان غربی با اشاره به نقش مبلغین و روحانیون در بقاع متبرکه، تصریح کرد: حضور 17 مبلغ در امامزاده ها و بقاع متبرکه و همچنین 8 مبلغ دعوت شده از قم در پوشش برنامه های خیمه های معرفت و برنامه های سوگواری ایام فاطمیه، جهت پاسخگویی به شبهات دینی و اعتقادی بسیار موثر است.

انتهای پیام

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha