جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
شهدای روحانی

حوزه / طی مراسمی با حضور علمای شیعه و سنی ، بانک اطلاعاتی شهدای روحانی آذربایجان غربی رونمایی شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از  ارومیه، روز اول اسفندماه سال 1364 مصادف با شهادت شهید شیخ فضل الله محلاتی، نماینده امام(ره) در سپاه پاسداران به عنوان روز پیوند روحانیت و دفاع مقدس نامگذاری شده، به این بهانه اولین یادواره شهدای روحانی ارومیه با حضور جمعی از روحانیون شیعه و سنی، مسئولین استانی و کشوری، ائمه جمعه شهرستان ها و همچنین مدیران و معاونان حوزه علمیه این استان در محل سالن اجتماعات اداره برق ارومیه برگزارشد.

حجت الاسلام محمدمهدی مهدوی، مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه شهدای آذربایجان غربی و دبیر اولین یادواره شهدای روحانی با ارائه آماری از چگونگی برگزاری این یادواره اظهار داشت: تا به امروز دو کنگره شهدا در سطح استان برگزار شده است، همچنین برگزاری یادواره 26 شهید روحانی سنی در بوکان نیز از جمله سلسله یادواره‌هایی است که تلاش می شود پیام و ارزش های شهدای روحانی در جامعه بسط و گسترش یابد.

وی به حضور فعال روحانیت در عرصه‌های مختلف اشاره کرد و افزود: آمار 5 هزار شهید روحانی نشانه پیشگامی قشر روحانی و طلبه در زمینه های مختلف است که در دفاع از کیان و ارزش‌های دینی به پا خواسته اند.

وی تصریح کرد: آمار شهدای روحانی منحصر به مبارزه در دفاع مقدس نمی شود، بلکه شهیدانی در عرصه جهاد با ضد انقلاب، شهدای ترور، اشرار و معاندین اسلام و بمباران به درجه رفیع شهادت دست یافتند.

گفتنی است: در پایان این مراسم، اولین بانک اطلاعاتی شهدای روحانی آذربایجان غربی  که شامل لوح های فشرده درباره زندگی نامه شهدای روحانی و اطلاعات پژوهشی درباره آنها می‌باشد، با حضور معاون سیاسی شورای سیاست گذاری ائمه جمعه کشور، امام جمعه ارومیه و سایر مسئولین رونمایی شد.

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha