چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
ابوالقاسم علیزاده

حوزه/ معاون شورای سیاستگذاری ائمه جمعه با اعلام این که روحانیت بیش از هر قشری شهید، ایثارگر و جانباز تقدیم کرده است، گفت: در میان شهدای روحانی، 143 فرمانده، 124 آرپیچی زن، 72 غواص و ... به چشم می خورد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در ارومیه، حجت الاسلام ابوالقاسم علیزاده، در اولین یادواره شهدای روحانی ارومیه که امروز در محل سالن شرکت برق آذربایجان غربی برگزار شد، با اشاره به جایگاه شهدای روحانی، اظهارداشت: مکتب شهدا محل مناسبی برای آموختن درس و الگوگیری انسان های آزاده  است.

معاون سیاسی شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور، تفکر در اهداف و سیره شهدا را زمینه ساز درک واقعیت ها و حقایق دین دانسته و افزود: اندیشیدن در زندگی و اهداف شهدا، مانع از گمراهی وبه بیراهه رفتن جامعه می شود.

وی با اشاره به تاریخچه نامگذاری روز اول اسفند به نام روز "روحانیت و جنگ"،  تصریح کرد:  اول اسفندماه سال 64 بعد از پیروزی درعملیات والفجر 8 شهید محلاتی به همراه جمعی از دیگر روحانیون به شهادت رسیدند و این روز به نام "روحانیت و جنگ" نامگذاری شد.

حجت الاسلام علیزاده با اشاره به شخصیت وارسته شهید محلاتی، ادامه داد: همسر امام راحل پس از شهادت آیت الله محلاتی با همسر ایشان دیدار کرد  و گفت «امام(ره) برای دو نفر از شهدا سخت گریسته است که یکی شهید محلاتی و دیگری شهید مطهری است»، این امرنشانگر ویژگی های بزرگ شهید محلاتی است.

وی با اشاره به نظر مقام معظم رهبری درباره شهید محلاتی، افزود: معظم له فرموده اند « او شخصیتی سازش ناپذیر بود، مبارزه گری و غیرت دینی از ویژگی او بود، آمادگی برای فداکاری و تلاش از جمله ابعاد شخصیتی این شهید است».

معاون سیاسی شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور تصریح کرد: عمق بخشی به ارزش ها و آرمان های انقلاب و پویایی قشر روحانیت، سپاه  و بسیج  در طول 36 سال پیروزی انقلاب  را مرهون پیروی از ولایت فقیه  دانسته و گفت: کسی که می خواهد پاسدار انقلاب باشد باید برای جابه جایی قدرت نجنگد، چراکه هویت ما هویت دینی و فرهنگی است.

حجت الاسلام علیزاده خاطرنشان کرد: پاسدار فرهنگی نمی تواند دارای فهم و درک سیاسی نباشد، زیرا بینش و درک سیاسی برای مسلمان لازم است، چون دشمن شناسی شم سیاسی می خواهد.

معاون سیاسی شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور، هوشمندی و بصیرت را یکی از الزامات دشمن شناسی دانسته و تاکید کرد: دشمن شناس واقعی باید مکر و حیله دشمن را شناسایی کند و این امر بدون فهم سیاسی امکان پذیر نیست. البته محققان حوزوی نیز باید شاخصه های سیاست را از قرآن کریم استخراج کرده و در اختیار جامعه قرار دهند.

وی با تاکید بر این که دشمن در کمین و منتظر نفوذ به جمع امت اسلامی است، یادآور شد: دشمن می خواهد ما در خواب غفلت باشیم تا توطئه های خویش را عملیاتی کند، غافل از اینکه رهبری و ولایت پذیری مانع از تحقق چنین امری می شود.

حجت الاسلام علیزاده در ادامه با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در جمع مردم آذربایجان، گفت: به غربی ها وصهیونیسم نمی توان اعتماد کرد، لذا بدون تامل از کنار فرمایشات رهبری نگذریم، چرا که رهبر فرزانه بر سکوی دیده بانی امت اسلام قرار دارند.

معاون سیاسی شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور یادآور شد: 260 هزار شهید شیعه و سنی برای تحقق اهداف انقلاب و مکتب قرآن جانفشانی و افتخار آفرینی کردند که در این میان به حضور پررنگ شهدای روحانی می بالیم.

وی با اعلام این که روحانیت بیش از هر قشری شهید، ایثارگر و جانباز تقدیم ایران اسلامی کرده است، ابراز داشت: در میان 5 هزار شهید روحانی، 143 فرمانده، 124 آرپیچی زن،47  تخریب چی، 28 شهید اطلاعات و عملیات، 52 امدادگر، 72 غواص، 88 بیسیم چی، 29 طلبه دانشجو و ... به چشم می خورد که مایه سربلندی اسلام و مسلمین است.

انتهای پیام

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha