پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
حجت‌‌الاسلام حاج صادقی

حوزه/ جانشین نماینده ولی فقیه در سپاه با تاکید بر ضرورت نامگذاری روز "شهدای روحانی"، گفت: در گذشته، اول اسفند ماه به عنوان "روز روحانیت و جنگ" نامگذاری شده بود، اما متاسفانه بعدها به دلایلی از تقویم حذف شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین عبدالله حاجی صادقی در گفتگو با خبرنگار گروه استان ها خبرگزاری «حوزه»، با اشاره به فرا رسیدن اول اسفندماه سالروز شهادت آیت الله محلاتی، نماینده امام خمینی(ره) در سپاه و بیش از 50 روحانی شهید، اظهارداشت: اول اسفندماه در  تاریخ ایران، برگ زرین دیگری از خدمات روحانیون است؛ به طوری که در این روز علاوه بر شهادت آیت الله محلاتی و همرزمان روحانی اش که بیش از 38 نفر بودند، در طول دوران دفاع مقدس نیز در این روز آمار شهدای روحانی نسبت به روزهای دیگر بالاتر است.

جانشین نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران، با تاکید بر لزوم گرامیداشت یاد و خاطره شهدا، افزود:  هدف از گرامیداشت یاد شهدا ایجاد منفعت برای آنان، نیست بلکه ما امروز خودمان به آنها نیازمند بوده و به دنبال بهره برداری  از این گنگره ها و همایش ها هستیم .

وی با بیان این که شهدای روحانی به دلیل حضور بیشتر و اقدامات اثرگذار که انجام دادند، دارای جایگاه بسیار رفیعی هستند، بطتصریح کرد: احیای فرهنگ جهاد شهادت و  نام شهدای روحانی، احیاء ارزش های دینی و روحیه جهادی است.

حجت‌الاسلام والمسلمین حاجی صادقی تاکید کرد: با توجه به جایگاه شهدای روحانی، احیای نام آنان، تضمینی برای حفظ ارزش های دینی، حراست از کیان انقلاب اسلامی و ادامه حیات این شجره طیبه است.

وی در بخش دیگری از سخنان با تاکید بر ضرورت نامگذاری یکی از روزهای سال به عنوان "شهدای روحانی"، بیان داشت: در گذشته، اول اسفندماه  به عنوان "روز روحانیت و جنگ" نامگذاری شده بود، اما متاسفانه بعدها به دلایلی از تقویم حذف و به خاطر عدم پیگیری ها، همچنان مغفول ماند .

جانشین نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران یادآور شد: با توجه به پیشتازی  و رشادت های روحانیون در دوران دفاع مقدس، نامگذاری یک روز به نام "شهدای روحانی" ضروری است و ما به دنبال پیگیری و احیای آن هستیم و رسانه ها هم باید دراین زمینه اهتمام ویژه ای داشته باشند.

انتهای پیام 18/313

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha