پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
کد خبر: 344996
۳۰ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۶:۳۸
حجت‌الاسلام والمسلمین ذوالنوری

حوزه / دبیر کل ستاد کنگره شهدای روحانی کشور، گفت: با توجه به اهمیت جایگاه شهدای روحانی و خدمات این قشر، باید روزی از تاریخ رسمی کشور، به نام شهدای روحانی نام‌گذاری شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین مجتبی ذوالنور، در گفتگو با خبرنگار گروه استان‌های خبرگزاری «حوزه»، با اشاره به فرا رسیدن اول اسفندماه سالروز شهادت آیت الله محلاتی، نماینده امام خمینی(ره) در سپاه و بیش از 50 روحانی شهید اظهارداشت: شهید محلاتی  از شخصیت‌های انقلابی و مبارز قبل از پیروزی انقلاب اسلامی و همچنین مورد اعتماد عمیق امام خمینی(ره) بود به طوری‌که معمار کبیر انقلاب، وی را با عنوان حاج شیخ فضل الله می‌نامیدند.

دبیر کل ستاد کنگره شهدای روحانی کشور ادامه داد: امام خمینی(ره) از این  مجاهد خستگی ناپذیر به عنوان موتور انقلاب یاد می‌کردند و همین امر گویای جایگاه والای ایشان است .

وی با اشاره به مجاهدت‌های این عالم ربانی در دوران دفاع مقدس، بیان داشت: شهید محلاتی هیچ‌گاه از جبهه غافل نبود و مقام معظم رهبری فرمودند، در بین شخصیت‌های نظام کمتر کسی به اندازه شهید محلاتی فاصله تهران و مناطق عملیاتی را طی کرده بود، لذا ایشان مقید بود که در خطوط مقدم جبهه حضور یابد و حتی در قرارگاه می‌گفت افتخار می‌کنم با سر و صورت خاکی وضو گرفته و نماز بخوانم.

حجت الاسلام والمسلمین ذوالنور تصریح کرد: در عملیات والفجر ۸ که شرایط حساسی بود و رزمندگان ما فاو را گرفته بودند، دشمن قصد ضربه زدن داشت و عزیزان ما نیازمند روحیه بودند، به همین جهت شهید محلاتی قضات و نمایندگان محلی را هماهنگ کرد که با خود به خط مقدم جبهه جنگ ببرند.  

 وی افزود: این اتفاق اگرچه تلخ بود و جمعی از یاران امام(ره) به شهادت رسیدند، اما برای اثبات حقانیت نظام مقدس اسلامی و افشای جنایتکاری‌های دشمن بود که حتی به هواپیمای مسافربری هم رحم نمی‌کردند، لذا همین خون‌ها گام‌ها را جزم کرد و آن‌ها را در دفاع مقدس ثابت قدم نگهداشت و امیدواریم به وظیفه خود در قبال خونهای شهدا عمل کنیم. 

دبیر کل ستاد کنگره شهدای روحانی کشور ، خاطرنشان ساخت: سالروز شهادت این عالم مجاهد و همرزمانش در دوران دفاع مقدس به عنوان روز " روحانیت و جنگ " نامگذاری شد، ولی بعدها این عنوان از تقویم ملی حذف شد.

وی با بیان این‌که سالروز شهادت این مجاهد  فرصتی است تا نقش روحانیت در دفاع مقدس را برای مردم جامعه یادآوری کنیم و به تبیین ابعاد شخصیتی شهید محلاتی به عنوان شهید محوری روحانیت در عرصه هشت سال دفاع مقدس پرداخته شود، خاطرنشان ساخت: سالروز نامگذاری روحانیت و جنگ به پیشنهاد امام خمینی(ره) بود، لذا با توجه به اهمیت جایگاه شهدای روحانی و خدمات این قشر  امروز باید روزی از تاریخ رسمی کشور به نام شهدای روحانی نام‌گذاری شود در همین راستا، که با توجه به این که اول اسفند سالروز شهادت شهید محلاتی و به همراه 38 روحانی همراه وی بوده و از طرفی، به دلیل آمار بالای شهادت طلاب در طول سال‌های مختلف در اول اسفندماه ، شایسته که این روز دوباره احیا شود که البته در این زمینه اقداماتی در حال انجام و پیگیری می‌باشد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha