شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024

غده انحرافی در کنار نخاع دولت واقع شده است و شاید نتوان به راحتی آن را جراحی کرد، ولی باید شیوه های درمانی دیگری را دنبال کنیم.

به گزارش مرکز خبر حوزه، حجت الاسلام والمسلمین ذوالنور،‌ شب گذشته در همایش طلاب و روحانیون بسیجی حوزه علمیه قم، در مدرسه فیضیه با اشاره به خدمات گرانسنگ بسیج و درایت خاص حضرت امام راحل در راه‌اندازی این نهاد مقدس، اظهار داشت: امام راحل به منظور مشارکت مردم در تمام عرصه های اجتماعی، فرهنگی، سیاسی و ... نهادهایی از جمله بسیج را ایجاد کردند که ثمرات ارزشمند آن در عرصه های مختلف از دوران دفاع‌ مقدس گرفته تا عرصه های جهاد و سازندگی در سال های بعد نمود عینی یافت و جهانیان را به حیرت واداشت.

جانشین سابق نماینده ولی فقیه در سپاه با اشاره به رشادت های بسیج در هشت سال دفاع‌مقدس، حضور این نهاد مردمی در جبهه‌ها را موجب تغییر معادلات به نفع نظام اسلامی ذکر کرد و افزود: به طور قطع اگر در جنگ تحمیلی، بسیج مردمی وجود نداشت و عقبه پشتیبانی و نیروی انسانی ماهر را از اقشار مختلف جامعه تامین نمی‌کرد، سرنوشت جنگ، چیزی غیر از ظفر و پیروزی بود، البته این حضور، پس از جنگ تحمیلی در عرصه های مختلف سازندگی نیز با شتاب و موفقیت های چشمگیری ادامه یافت؛ به همین دلیل بسیج، همواره سیبل حملات وهجمه های ضد انقلاب و دشمنان اسلام وانقلاب بوده است.

*استکبار از تفکر بسیجی آسیب‌ دیده است

وی، پیشرفت های عظیم کشور در صنایع مختلف هوافضا، انرژی هسته ای، پزشکی، سلول های بنیادین و سایر صنایع و علوم را مرهون تفکر بسیجی در بین جوانان ایرانی دانسته و گفت: دنیای استکبار از تفکر بسیجی آسیب دیده است و امروز این تفکر آب حیات بخشی است که در جامعه ما جاری شده و سرزندگی و شور را در این کشور ایجاد کرده است.

سخنران این همایش ادامه داد: تحولات عظیم علمی که امروز ایران را جزو کشورهای شتاب گرفته در پیچیده ترین عرصه های علمی قرار داده در شرایطی ایجاد شده است که در سخت ترین شرایط تحریم و کارشکنی ها علیه نظام و کشور قرار داشته وداریم.

حجت الاسلام والمسلمین ذوالنور با اشاره به دستور حضرت امام(ره) مبنی بر شکل گیری بسیج روحانیون و دانشجویان، این فرمان را نشان دهنده بصیرت استثنایی ایشان در رصد شرایط روز و آینده جهان ذکر کرد و افزود: امام راحل ایمان داشتند که دشمنان در سال های آینده با رویکرد فرهنگی به مقابله با ارزش های نظام خواهند آمد؛ از این رو قشر مهم فرهنگی کشور را با اتصال مستقیم به فرهنگ وتفکر بسیج، به مقابله با جنگ نرم دشمن داشتند.

وی ادامه داد: دیگر نمی توان به شیوه های گذشته جوانان را کنترل کرد؛ زیرا رشد تکنولوژی موانع سخت برای دسترسی به منابع فساد را از پیش رو بر می دارد و ما باید شیوه های بهتری را به کار بگیریم.

*جامعه را واکسینه کنیم

جانشین سابق نماینده ولی‌فقیه در سپاه اضافه‌ کرد: امروز که دشمن امواج رسانه ای فاسد خود را از طریق یک موبایل در دست فرزندان ما قرار می دهد، شکل مبارزه و مقابله باید تغییر کند تا با جلوگیری از آسیب‌های آن، جامعه را واکسینه کنیم.

حجت الاسلام والمسلمین ذوالنور خاطرنشان کرد: امروز، مرزها از بین رفته اند و روحانیون در این شرایط وظیفه عظیم و خطیری برای واکسینه کردن مردم و جوانان به عهده دارند؛ زیرا در عرصه تهدیدات نرم، وظیفه مبلغان و فضلا و علما بسیار سنگین تر است.

 وی تأکید کرد: امروز سکوت و غفلت خواص ممکن است، موجب تکرار تاریخ شود و افراد نااهل را به درون نظام وارد کنند؛ دشمن قصد دارد با زیر سوال بردن ارکان نظام از جمله رهبری و مراجع و حوزه به اصل و پایه نظام ضربه بزنند.

این فعال سیاسی با اشاره به ابراز نگرانی میرزای شیرازی در خصوص حملات دشمنان به اصل فقاهت و مرجعیت، پس از موفقیت تاریخی در اعلام فتوای مشهور تحریم تنباکو، اظهارداشت: مرحوم سید حسن مدرس در دیداری که با میرزای شیرازی داشت این پیغام را از ایشان دریافت کرد؛ ایشان یکی از نمادهای پرافتخار روحانیت اصیل شیعه است که همیشه با بصیرت و روح بزرگی که داشت خار چشم دشمنان اسلام در داخل و خارج بود و کاری کرده بود که رضا خان همواره می گفت که می خواهم او نباشد؛ روزی رضا خان برای او پیغامی فرستاد که « سید، پایت را از دم من بردارد» ایشان هم پاسخ داد « محدوده دم تان را مشخص کنید؛ چون در این مملکت به هر جا که می رویم دم شما در آنجا نمایان است؛ مقصود اینکه ایشان به عنوان یک نماینده مجلس با بصیرت خاص روحانیت شیعه خار چشم دشمنان بودند که همواره امام راحل از ایشان با عظمت یاد می کردند.

*مجلس ما مدرس می‌خواهد

حجت الاسلام والمسلمین ذوالنور با تأکید بر این که « مجلس ما مدرس می خواهد»، گفت: ایشان در خانه نموری زندگی می کردند که فرزند ایشان به همین علت دچار بیماری شد و بعد از اینکه برخی از ایشان خواستند به خانه مناسب‌تری نقل مکان کند، اعلام کرد که اگر من بخواهم به این خانه جدید بروم، «دوریال» به هزینه ماهانه من اضافه می شود که یا باید برای این پول پیش دوست و دشمن گردن خم کنم و یا به بیت المال سرک بکشم، پس با همین شرایط می سازم؛ مجلس ما نیازمند این گونه نماینده هاست که در عین دیانت، بصیرت و دوری از دنیا را برای خود برگزیده اند.

*اگر ولایت نبود، مسیر نظام تغییر می‌کرد

حجت‌الاسلام‌والمسلمین ذوالنور، ولایت را عامل حیات نظام دانسته و تصریح کرد: اگر ولایت نبود، مسیر نظام هزار بار تغییر می کرد؛ روزی که آمریکا عراق و افغانستان را اشغال کرد بسیاری از نمایندگان مجلس ششم به خود می لرزیدند و بیش از 130 نفر از آنان به رهبر انقلاب نامه نوشتند که امام(ره) جام زهر را دیر سرکشید و شما زودتر این کار را بکنید! رهبر انقلاب با موضوع گیری کاملا هوشیارانه و شجاعانه، کشور را از بدترین شرایط نجات دادند؛ در آن روزها خیلی ها عنوان می‌کردند که باید در کنار صدام با آمریکا جنگید که بازهم رهبر انقلاب عنوان کردند که این جنگ، بین یک حکومت مسلمان و استکبار نیست، بلکه جنگ بین دو دزد است.

وی یادآور شد: اگر مقاومت رهبری در بحث هسته ای نبود، بسیاری از آقایان سرنوشتی همچون قذافی پیدا می کردند و با کوچکترین تهدیدی تمام تجهیزات را به آمریکا تحویل می دادند.

جانشین سابق نماینده ولی فقیه در سپاه با ذکر این مطلب که خاویر سولانا در دیدار با دکتر لاریجانی با تایید صلح آمیز بودن فعالیت های هسته ای اعلام کرده بود که اصلا غرب نمی خواهد ایران به چنین پیشرفت هایی دست یابد، اظهارداشت: ایران در عرصه فناوری هسته ای پیشرفت های چشمگیری داشته، به حدی که بسیاری از تحلیلگران غربی را به حیرت واداشته و آنان عنوان کرده اند که اصلا انتظار نداشتند ایران به چنین فرمول های پیچیده و شگرفی دست یابد؛ جوانان ایرانی به طور کامل چرخه غنی سازی را در اختیار دارند و به هر میزانی که اراده کنند می توانند اورانیوم غنی شده بسازند؛ البته اصلا قصد ورود به سطح ساخت سلاح هسته‌ای را نداریم و نخواهیم داشت.

وی ولایت فقیه، مراجع و حوزه های علمیه را هدف اصلی دشمنان اسلام ذکر کرد و گفت: دشمن به دنبال رخنه به حوزه های علمیه و ایجاد مشکلات و تضادهای درونی در این عرصه است، اما تا زمانی که فرهنگ سرخ عاشورایی و افق روشن مهدوی انتظار در جامعه شیعه وجود دارد، هیچ کدام از اهداف دشمنان اسلام ناب و تشیع، محقق نخواهد شد.

حجت الاسلام والمسلمین ذوالنور با تأکید بر این که حکومت های منطقه راهی جز انتخاب مدل حکومتی دینی و مردمسالارانه جمهوری اسلامی ایران ندارند، اظهارداشت: وجود آمریکا در منطقه و شکست سیاست های آن موجب شد تا مردم کشورهای منطقه با نفرت بیشتری از آمریکا و دموکراسی آمریکایی به سمت ایجاد نظامی با مدل جمهوری اسلامی متمایل شوند، به همین دلیل آمریکا سعی می کند با سیاست فرافکنی، شکست های عدیده داخلی و خارجی خود را با پرداختن به مسایل حاشیه ای ضد ایران دنبال کند.

وی در ادامه حمله آمریکا به ایران را دور از ذهن خواند و افزود: آمریکا و هم‌پیمانان او مستمسکی برای حمله به ایران ندارند و به طور کلی حمله به ایرانی که در اوج قدرت دفاعی خود قرار دارد و با توجه به نوع دفاع غیرمتقارن ایران، موجب شکست های غیر قابل پیش بینی برای نظام سلطه خواهد شد.

*واژه حلقه انحرافی بهتر است

حجت الاسلام والمسلمین ذوالنور در ادامه به بحث داخلی جریان انحرافی پرداخت و با بیان این مطلب که به جای

جریان انحرافی بهتر است به دلیل اقلیت خاص این گروه از واژه های چون حلقه انحرافی نام برد، گفت: نمی توان وجود این حلقه را منکر شد، ولی نباید این جریان و حلقه را معادل با دولت بگیریم؛ زیرا عین بی انصافی است؛ بیش از هشتاد درصد خدمات دولت در مسیر انقلاب و رهبری بوده است، ولی این غده انحرافی در کنار نخاع دولت واقع شده است و شاید نتوان به راحتی آن را جراحی کرد، ولی باید شیوه های درمانی دیگری را دنبال کنیم؛ البته به این نتیجه هم رسیده ایم که این جریان و جریان اصلاحات و فتنه دارای مشترکات و اهداف مشترک زیادی هستند که از آن جمله می توان به عدم اعتقاد عملی به ولایت فقیه و مرجعیت و علما، تلاش در جهت نزدیکی به صهیونیست و عدم پشتیبانی از جبهه مقاومت، دلال بازی برای تعامل با آمریکا، باندبازی، فساد اقتصادی، عدم اعتقاد به اسلام فقاهتی و موارد متعدد دیگر اشاره کرد.

*بررسی وقایع سوریه

وی در ادامه به بررسی وقایع سوریه پرداخت و گفت: چهره تظاهرات مردمی در سوریه با کشورهای دیگر عربی تفاوت اساسی دارد؛ نخست این‌که بشار بعد از پدرش طی یک رفراندوم عمومی به عنوان رییس جمهور سوریه برگزیده شد و همواره حامی جریان مقاومت در منطقه بود و به همین علت از سه سال پیش زمینه های مقدماتی بر اندازی او از طرف آمریکا، اسراییل و عربستان ایجاد شد؛ آمریکا در حالی که چشم خود را به جنایات آل خلیفه در بحرین بسته است، به مخالفان نه چندان چشمگیر بشار اسد، اسلحه می دهد.

وی در پایان یادآور شد: صدا و سیما تحولات سوریه را به خوبی منعکس نکرد؛ زیرا با توجه به عدم گستردگی تظاهرات علیه بشار، صداو سیما می توانست با نشان دادن این تظاهرات تحلیل ها و برنامه های روشنگرانه خود را نیز در کنار آن پخش می کرد تا بیگانگان و دشمنان نظام ما را به این سانسور متهم نکنند.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha