پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
کد خبر: 386644
۱۴ تیر ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۰
موسی صفی خانی

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین صفی خانی گفت: امروز نسل نوجوان و جوان به خصوص آحاد مردم باید با رشادت ها و ایثار و شجاعت شهدای روحانیت درجامعه بیشتر آشنا شوند.

به گزارش  خبرنگار خبرگزاری  «حوزه»از قزوین  حجت الاسلام  علاءالدین صفی خانی در اولین جلسه شورای  فرهنگ ایثار و شهادت که در سالن اجتماعات استانداری برگزارشد به رشادت ها وایثار وشجاعت روحانیت در  زمان دفاع مقدس گفت: روحانیون و طلاب ما همگام با سایر رزمندگان  به عنوان یک رزمنده در دفاع از کیان این سرزمین مردانه  درمقابل دشمنان سینه  سپر نموده تا اجازه ندهند این خاک مقدس در تصرف  دشمن بعث  قرار گیرد.

معاون امورطلاب حوزه علمیه قزوین تصریح کرد : روحانیون ما در جبهه ها علاوه بر اینکه کار تبلیغی انجام می دادند ولی برخی از این عزیزان حتی به رده فرماندهی تیپ وگردان هم رسیدند.

وی باتکید بر شناسایی این رشادتها به نسل نوجوان وجوان درجامعه خاطرنشان کرد: متاسفانه این رشادتها ی قشر روحانیت هنوز به خوبی وبه نحو شایسته ای به جامعه  شناسانده نشده که همه در این مسئله مسئول هستیم .

حجت الاسلام صفی خانی عنوان داشت: برخی از افراد درهمین  استان تصاویر وفایل های صوتی از این شهدا را دارند که متاسفانه آن را در اختیار افرادی که  تلاش دارند تا فیلم مستند ی از این شهدا را تهیه نمایند در اختیار این افراد قرار نمی دهند که مسئولین اداره کل بنیاد شهید باید در این رابطه برای جمع آوری بیشتر آثار ودست نوشته های شهدای روحانیت در استان اقدام نماید.

این محقق حوزوی به جمع آوری خاطرات  شهدای روحانیت از  زبان همرزمان انها را مورد تاکید قرار داد وبیان داشت: شهدای  روحانیت در این استان همرزمان زیادی دارند که برخی از این افراد در جامعه می باشند ولی متاسفانه کسی به سراغ این افراد برای جمع آوری خاطران این شهدا اقدام نکردند که این مسئله نیز می تواند در این جلسه به صورت جدی از سوی استاندار محترم ومسئولین آنها دنبال شود.

وی بر اهمیت دادن به ترویج  فرهنگ ایثارو شهادت درجامعه اظهارداشت: نباید اجازه دهیم که فرهنگ ایثار وشهادت درجامعه  کمرنگ شود بلکه باید با برنامه ریزی بهینه  بتوانیم برنامه هایی  فاخردر جهت گسترش این فرهنگ در جامعه انجام  دهیم .

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha