پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
میرعمادی

نماینده ولی‌فقیه در لرستان گفت: کنگره فخر نور، گرامیداشت شهیدان رحیمی و شهدای روحانیت لرستان با حضور رئیس قوه قضائیه بهمن‌ماه سال جاری در خرم‌آباد برگزار می‌شود.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید احمد میرعمادی، در گفتگو با خبرنگار سرویس استانهای خبرگزاری حوزه بابیان این‌که بزرگداشت شهدا سبب تداوم انقلاب اسلامی می‌شود اظهارداشت: در لرستان بیش از شش هزار و 200 شهید تقدیم انقلاب شده است که 55 شهید مربوط به شهدای روحانیت است و این نشان‌دهنده حضور روحانیت درصحنه می باشد.

وی با بیان اینکه تجلیل و تکریم از شهدا الگوسازی برای جامعه است و تجلیل از شهدا سبب زدودن غفلت، هوشیاری و بیداری جامعه می‌شود، افزود: تعدادی از شهدای گران‌قدر ما از شهدای شاخص‌اند که در دفاع مقدس جانانه ایستادگی کردند و بعضی از شهدا در زمان شاه مقاومت و پایداری کردند و در هدایت انقلاب نقش اساسی داشتند ازجمله این شهیدان می‌توان سید نورالدین و سید فخرالدین رحیمی که از چهره‌های بارز و برجسته استان هستند را نام برد.

نماینده ولی فقیه در استان لرستان، به ویژگی‌های شخصیتی این شهیدان اشاره کرد و گفت: شجاعت، دلاوری، سردمداری، تأثیرگذاری، محبوبیت در میان مردم، مردمی بودن، تحصیلات علمی و مقام علمی آن‌ها بررسی پوشیده نیست.

وی گام‌های برداشته‌شده در راستای بزرگداشت شخصیت‌های علمی و معنوی شهدا را خوب توصیف کرد و عنوان کرد: کنگره شهدای استان، کنگره شهدای روحانیت، کنگره بزرگداشت آیت‌الله کمالوند و آیت‌الله العظمی بروجردی تاکنون در استان برگزارشده است.

امام جمعه خرم آباد، خاطرنشان کرد: در راستای گرامیداشت یاد شهدای روحانیت استان و مخصوصا شهیدان رحیمی کنگره فخر نور،28 بهمن ماه سال جاری با سخنرانی آیت الله آملی لاریجانی، رئیس قوه قضائیه کشور برگزار می گردد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha