یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
خاکباز

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان لرستان در جلسه هم اندیشی اوقاف و حوزه های علمیه کشور گفت: برای احیا و رفع مشکل دخل و تصرف درآمد موقوفات حوزوی تلاش شود.

 به گزارش خبرگزاری «حوزه» از خرم آباد، حجت الاسلام مرتضی خاکباز در این نشست با بیان اینکه در استان لرستان 107 موقوفه منفعتی وجو دارد که 20 درصد درآمد این موقوفات باید در راستای حوزه های علمیه هزینه شود گفت : اکثر موقوفه های استان لرستان در شهرستانهای خرم آباد، بروجرد و ازنا متمرکز شده اند بطوری که 15 درصد وقف مسجد امام بروجرد صرف حوزه های علمیه می شود.

وی همچنین از درآمد وقفی غسالخانه بروجرد خبر داد و گفت : هم اکنون نیز  15 درصد درآمد این غسالخانه  و 15 درصد مغازه های مسگری و 17 درصد گرمابه صفا در  بروجرود نیز وقف حوزه می شود.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان لرستان افزود : در شهرستان ازنا نیز وقف تاجار کاشانی به میزان 5 هزار هکتار زمین نیزعلاوه بر  اطعام طلاب نیازمند ازنا  طلاب نیازمند شهرستان دورود نیز از درآمد این وقف اطعام داده می شوند.

حجت الاسلام خاکباز در پایان از تشکیل ستادی ویژه در دادگستری برای پیداکردن اسناد موقوفات حوزوی  احصا شده خبر داد  و گفت : در این راستا نیز نیازمند همت مسئولان حوزه با اداره کل اوقاف و امور خیریه هستیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha