سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
کد خبر: 342925
۲۸ دی ۱۳۹۳ - ۱۶:۵۷
حجت الاسلام محمد رضا مبلغی - لرستان

مدیر حوزه علمیه استان لرستان در جلسه هم اندیشی اوقاف و حوزه های علمیه کشور ، بر احیا موقوفات حوزوی تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از خرم آباد، حجت الاسلام محمد رضا مبلغی، در این نشست با اعلام اینکه امروز شرایط بسیار مناسبی برای احیای مو قوفات حوزوی فراهم شده است گفت: مسئولان ذیربط باید از این شرایط بوجود آمده نهایت استفاده را ببرند و موقوفات حوزوی بار دیگر بصورت جدی احصاء شود.

وی افزود: در این رابطه باید اوقاف و امور خیریه  با پیدا کردن مدارکی از نیت واقفان  در شهرستانهای مختلف استان لرستان موقوفات حوزوی را که در گذشته در اختیار حوزه بوده اند و اکنون به نحوی از اختیار حوزه خارج شده اند را بار دیگر احیا کند .

مدیر حوزه علمیه استان لرستان افزود : در شهرستانهای الیگودرز، ازنا و دورود چند موقوفه حوزوی وجود دارد که متاسفانه درآمد آنها هم اکنون دچار دخل و تصرفاتی شده است و برای حوزه هزینه نمی شود.

حجت الاسلام محمد رضا مبلغی، همچنین با اشاره به اینکه ساختمان اداری مرکز مدیریت حوزه های علمیه استان لرستان هم اکنون  از فضای مناسب فیزیکی  برخوردار نیست، خواستار  جانمایی  فضای مناسبی برای این ساختمان شد.

وی در بخش دیگری از توضیحات خود به کسری بودجه عمرانی  حوزه های علمیه و مراکز حوزوی استان لرستان  اشاره کرد و خواستارتامین بخشی از این کمبود بودجه از طرف  درامد موقوفات حوزوی و تلاش مسئولان اوقاف در این باره شد

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha