سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
مبلغی

حوزه/ رئس دانشگاه مذاهب اسلامی گفت: تقریب مذاهب از متقن ترین دستورات الهی است و در سایه نظام اسلامی ایران از این مهم غربت زدایی شد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از تهران، حجت الاسلام و المسلمين احمد مبلغى، امروز در مراسم تودیع و معارفه معاون آموزش دانشگاه مذاهب اسلامی تهران كه با حضور مسئولان مجمع جهانى تقريب مذاهب اسلامى و معاونين و كاركنان این دانشگاه برگزار شد، با اشاره به حدیث شریف «من لم یشکر المخلوق لم یشکر الخالق» شکرگذاری را یکی از ابزارهای تقریبی دانست و گفت: خدمات متقابل اهل سنت به شیعه و یا برعکس به ویژه در عرصه توسعه دانش در جامعه، نیارمند شکرگزاری از کارگزار آن است و اگر با زبان لطافت همراه باشد در جامعه تاثیر گذار است.

وی با بیان این که در گذشته فضای تقریب، فضای بسته و محدودی بود، ادامه داد: در سایه نظام جمهوری اسلامی ایران از تقریب، غربت زدایی شده است، چرا که از متقن ترین دستورات الهی این بوده که باید به دنبال امت واحده باشیم و حق نداریم مذاهب را در برابر یکدیگر قرار دهیم، چون به ضرر اسلام و مسلمانان است.

رئیس دانشگاه مذاهب اسلامی، پیشتازان تقریب را پدیدآورندگان ظرفیت و فضای کنونی دانست و با تاکید بر لزوم قدردانی از آنان، گفت: نشر تقریب و روش مدیریت تقریبی ظرافت‌های خاصی دارد و اندکی بی دقتی ممکن است نتیجه معکوس داشته باشد لذا در مدیریت تقریبی نیازمند اعتدال و شخصیت معتدل هستیم.

حجت الاسلام والمسلمین مبلغی استفاده از اعتدال در مدیریت دانشگاه مذاهب اسلامی را بسیار مهم دانست و خاطرنشان ساخت: در برخورد با مسائل مدیریتی و دانشجویان در عرصه آموزشی بایستی اعتدال و کم ترین احساس شتابزدگی داشت.

وی همچنین با اشاره به تاثیر گذاری موسسان دانشگاه مذاهب اسلامی و شخصیت های اهل سنت که نقش مهمی در ارتقای جایگاه دانشگاه و فعالیت های تقریبی داشته اند، تقدیر از این شخصیت ها را موجب پویایی و حرکت دانشگاه توصیف کرد و ابراز امیدواری کرد با استفاده از تجارب، در برنامه های آینده دانشگاه شاهد رشد و پیشرفت باشیم.

دكتر سيد احمد زرهانى معاون سابق آموزشى دانشگاه مذاهب اسلامى نيز در سخنانى به جايگاه ويژه دانشگاه در جهان اشاره كرد و گفت: دانشگاه مذاهب اسلامى اين توانايى را دارد كه بتواند همگام با نامه اخير رهبر معظم انقلاب اسلامى به جوانان اروپا و آمريكاى شمالى، در مسير تبيين چهره رحمانى اسلام و شفاف سازى خط تكفير و توحيد در جهان گام بردارد.

وى افزود: دانشگاه مذاهب اسلامى و مجمع جهانى تقريب مذاهب در جهان شناخته شده هستند و بايد از تمام ظرفيت ها براى رساندن پيام رهبر معظم انقلاب استفاده كنند.

دكتر عباس برومند اعلم، سرپرست جديد معاونت آموزشى دانشگاه نيز در ادامه اين مراسم، ابراز اميدوارى كرد در طول تصدى این مسئولیت بتواند قدم هاى مناسبى را در جهت ارتقاى دانشگاه بردارد.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha