شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
صادقی لرستان

معاون فرهنگی اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور گفت : در همایشی از آیت الله صادقی تولیت حوزه علمیه کمالیه خرم آباد که وقف فراوانی را برای حوزه های علمیه داشته اند در قم تجلیل می شود.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از خرم آباد، حجت الاسلام والمسلمین احمد شرفخانی، در جلسه هم اندیشی اوقاف و حوزه های علمیه کشور که امروز در بیت ولی فقیه در استان لرستان برگزار شد، با اشاره به اینکه نمایندگان اوقاف و حوزه های علمیه باید تمام تلاش خود را برای احیای  موقو فات  حوزوی داشته باشند گفت: در این کمیته که امروز دوازدهمین جلسه آن است، با تشکیل جلسه در سایر استانها نیز تلاش می شود در آمد موقوفات طبق نیت واقفان عمل شود و هم اکنون نیز در بسیاری از استانها این موقوفات ساماندهی شده است.

وی تصریح کرد : در این خصوص مقرر شده است که شماره حقوقی حوزه های علمیه در اختیار اوقاف و امور خیریه قرار گیرد تا درآمد موقوفات حوزوی تنها به این حسابها واریز شود .

معاون فرهنگی اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور خاطر نشان کرد : علاوه بر اینکه تنها این در آمدها به حساب حقوقی حوزه واریز می شود باید هزینه مصرفی در حوزه ها توسط مرکز مدیریت حوزه تایید شود.

حجت الاسلام و المسلمین شرفخانی در ادامه از تصویب ماهانه جلسات حوزه و اوقاف در رابطه با وقف و موقوفات حوزوی با حضور مسئولان استانی  به منظور روند صحیح  درآمد موقوفات حوزوی خبر داد.

وی با شاره به اینکه حوزه های علمیه نقش موثری در تربیت نیروی دینی برای ابعاد مختلف کشور دارند گفت : در این رابطه سعی می شود از واقفان حوزه تجلیل شود.

 معاون فرهنگی اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه کشوردر پایان  بیان داشت : به همین منظور بزودی در همایشی از آیت الله صادقی از حوزویان استان لرستان و تولیت حوزه علمیه کمالیه  خرم آباد  که وقف  فراوانی را برای حوزه های علمیه داشته اند در قم تجلیل می شود.

مصطفوی، معاون حقوقی حوزه های علمیه کشور نیز در ادامه این جلسه با اشاره به اینکه حوزه های علمیه همواره بعنوان مرجع و مامن مردم برای پاسخگویی به سولات شرعی بوده اند گفت : باید تمام تمهیدات لازم برای فعالیت مطلوب حوزه های علمیه بکار گرفته شود .

وی در پایان  از اعزام 200 نفر از طلاب استان لرستان برای زیارت امام هشتم شیعیان به مشهد مقدس خبر داد

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha