جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
حجت الاسلام میرعمادی

نماینده ولی فقیه در استان لرستان با اشاره به سابقه درخشان روحانیت در طول تاریخ گفت: علما و روحانیون همواره در دو جبهه علم و جهاد پیشتاز بوده اند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از خرم آباد، حجت الاسلام و المسلمین سید احمد میر عمادی در کنگره فخر نور که امروز در مصلی این شهرستان برگزار شد گفت: علما و روحانیت در طول تاریخ در عرصه‌های علمی ، فقاهت اجتهاد، مرجعیت و زعامت نقش محوری داشته اند.

وی افزود: علما، معلمان اخلاق ، تهذیب و ترویج کنندگان نفس و پرورش دهندگان استعدادهای مردمی بوده اند و در جبهه رزم و جهاد نیز همواره پیشتاز بوده اند.

نماینده ولی فقیه در استان لرستان، با اشاره به اینکه روحانیت در طول تاریخ رهبری نهضت هایی از قبیل تنباکو ، جنگل و نهضت کلی شدن صنعت نفت را بر عهده داشتند، گفت: تاریخ هرگز این رشادت ها و زحمات را فراموش نمی کند و برای همیشه آنها را در قلب خود نگه می دارد.

وی، افزود: نقش روحانیون و حضور آنها چه در دوران انقلاب و چه در هشت سال دفاع مقدس همیشه مایه عبرت و الگوگیری بوده و امروز هم نسل جوان باید با این الگو های پاک و شجاع آشنا گردد.

این استاد حوزه، خاطر نشان کرد: در آستانه اول اسفند که روز شهدای روحانی نام گذاری شده دومین کنگره بزرگداشت شهدای روحانی برگزار شد،  امیدواریم این کنگره در حفظ خدمات این بزرگواران به نسل جوان موثر باشد.

امام جمعه خرم آباد، با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی با محوریت امام خمینی(ره) به وقوع پیوست، گفت: امروز هم ادامه این راه توسط مرجعیتی آگاه و هوشمند میسر شده و ایران در سایه ولایت به پیشرفت های خوبی دست یافته است.

حجت الاسلام و المسلمین میرعمادی در ادامه ، قاطعیت، شجاعت، صراحت، تعهد و اخلاص را از ویژگی های بارز شهیدان رحیمی دانست و بیان داشت: در تاریخ لرستان، ستارگان درخشان دیگری از علما و روحانیت همچون آیت الله العظمی بروجردی، آیت الله کمالوند و آیت‌الله طاهری خرم آبادی به ثبت رسیده‌اند.

 

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha