پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
حجت‌الاسلام میرعمادی

حوزه/ نماینده ولی فقیه در استان لرستان از برگزاری کنگره "فخر نور" بزرگداشت شهیدان حجج اسلام والمسلمین سیدفخرالدین و سید نورالدین رحیمی، با حضور آیت الله صادق آملی لاریجانی ، 28 بهمن ماه، در خرم آباد خبر داد.

حجت الاسلام والمسلمین میرعمادی در گفتگو با خبرنگار «حوزه» در خرم آباد با اشاره به اینکه  دو برادر شهید حجج اسلام والمسلمین فخرالدین و نورالدین رحیمی زحمات فراوانی را برای اسلام و انقلاب متحمل شدند، گفت: امروز باید با برگزاری بزرگداشت این بزرگواران، در راستای انتقال پیام های آنان به نسل جوان تلاش کنیم.

وی ادامه داد: شهدای روحانی علاوه بر رسالت تبلیغی، مبارزانی فعال برای اقامه عدل و حفظ مکتب اهل بیت(ع) بوده اند و امروز با در اختیار داشتن فرصت، باید تلاش های این بزرگواران را ارج نهیم.

امام جمعه خرم آباد  با بیان اینکه تکریم انسان های وارسته، نشان دهنده پویایی و کمال طلبی جامعه است، بیان داشت:  تاریخ انقلاب اسلامی ایران روایت گر مبارزات شخصیت های مختلفی است.

نماینده ولی فقیه در استان لرستان  با اشاره به اینکه خلوص، وفاداری، شجاعت و رشادت این دو برادر بزرگوار در تاریخ انقلاب زبانزد است، گفت : شهدای رحیمی خدماتشان در شناسنامه انقلاب به یادگار و ماندنی است و رشادت های آنها هرگز از ذهن مردم پاک نخواهد شد.

حجت الاسلام والمسلمین میر عمادی زمان برگزاری کنگره "فخر نور" را 28 بهمن ماه با سخنرانی آیت الله آملی لاریجانی اعلام کرد و دیدار با نخبگان حوزوی و دانشگاهی استان، حضور در جمع قضات، مسئولان و کارکنان دستگاه قضایی شهرستان‌های استان،بررسی مشکلات قضایی استان و نشست خبری با اصحاب رسانه را از برنامه های رئیس دستگاه قضا برشمرد.

*شهيد حجت الاسلام والمسلمین سيد فخرالدين رحيمي

این شهید والامقام در سال 1323 هجري شمسي در شهر خرم آباد و در يك خانواده روحاني متولد شد. پدرش حجت الاسلام سيد علي اكبر رحيمي از علماي بزرگ شهر بود.

دستگيري از سوي ساواك و تحمل زندان هاي مخوف رژيم، افشاي چهره فاسد اشرف پهلوي و شاه خائن، افشاي ماهيت رژيم اشغالگر قدس، تبعيد به ايرانشهر و آغاز مبارزه در كنار رهبر معظم انقلاب اسلامي، تبعيد به اقليد فارس ، تحمل زندان هاي انفرادي در كميته مشترك، ممنوع المنبر شدن بواسطه مبارزه علني با مظاهر ظلم و ستم خاندان پهلوي از جمله فعالیتهای مبارزاتی این شهید بزرگوار است.

تدريس و تبليغ علوم اسلامي و انقلابي عضو كميته مركزي استان لرستان، عضو شوراي اسلامي خرم آباد، نماينده مردم ملاوي در مجلس شوراي اسلامي نیز از دیگر فعالیتهای این سید بزرگوار است.

*شهید حجت الاسلام سید نورالدین رحیمی

حجت الاسلام سید نورالدین رحیمی در سال 1321 در خانواده ای مذهبی در خرم آباد دیده به جهان گشود و با وجود از دست دادن والدین و سرپرستی برادرانش، برای تکمیل علوم اسلامی به شهر مقدس قم هجرت کرد و پس از کسب مدارج علمی، برای خدمت، به زادگاه خویش بازگشت و منشاء خدمات ارزشمند و گسترده ای بود. وي به تقوی و پرهیزگاری و خوش اخلاقی در میان خاص و عام مشهور بود .

تدریس در حوزه علمیه کمالیه خرم آباد، تربیت طلاب علوم دینی، تاسیس کتابخانه، اهتمام جدی در رفع مشکلات مردم ، دعوت از شهید محراب آية الله مدنی و ادامه مبارزه با رژیم ستمشاهی  و  نمایندگی مردم پلدختر در مجلس شورای اسلامی طی 2 دوره از فعالیتهای این شهید بزرگوار است  شهید سید نورالدین رخیمی اول اسفندماه 1364 در نزدیکی اهواز هنگام بازدید از مناطق جنگی به همراه شهید محلاتی و جمعی از خدمتگزاران به اسلام، هواپیمای ایشان مورد اصابت جنگنده های دشمن قرار گرفت و به فیض شهدت نائل آمد .

یاد و خاطره این دو شهید بزرگوار گرامی باد

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha