پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجت الاسلام میرعمادی

حوزه/ نماینده ولی فقیه در استان لرستان، پژوهش را پایه و اساس حوزه های علمیه دانسته و گفت: تفقه در دین و تبلیغ رسالت اصلی حوزه های علمیه است، لذا باید به مسئله پژوهش بیش از پیش توجه شود.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از خرم آباد، حجت الاسلام والمسلمین میرعمادی، امروز در نشست مشترک شورای علمی پژوهشی حوزه علمیه خواهران استان لرستان، پژوهش را پایه و اساس حوزه های علمیه دانسته و گفت: اساس آفرینش به گونه ای است که انسان را به تفکر و تدبر در خصوص خلقت جهان وا می دارد.

نماینده ولی فقیه در استان لرستان در ادامه با اشاره به این که فعالیت های پژوهشی حوزه در سال های اخیر از رشد کمی و کیفی قابل قبولی بر خوردار بوده است، افزود: تفقه در دین و تبلیغ رسالت اصلی حوزه های علمیه است، لذا باید به مسئله پژوهش بیش از پیش توجه شود.

امام جمعه خرم آباد با تاکید بر ضرورت آموزش پژوهش محور، تصریح کرد: برای گسترش فرهنگ پژوهش در بین طلاب باید آنها را به امور پژوهشی تشویق و ترغیب نمائیم و دریچه های پژوهشی را به روی آنان باز کنیم.

وی بر لزوم نیازسنجی پژوهشی  تاکید کرد و گفت: باید دستاوردهای پژوهشی در قالب مجموعه هایی مدون و جذاب ارائه شود تا آحاد جامعه با کارکردهای پژوهشی حوزویان آشنا شوند.

 برپایه این گزارش، در پایان این نشست، معاونان پژوهشی مدارس علمیه خواهران استان لرستان نیز مسائل و مشکلات پژوهشی مدارس مربوطه را مطرح کردند.

انتهای پیام

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha