شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
عماد

حوزه / معاون پژوهش حوزه های علمیه با اشاره به این که حوزه در قبال ناشنوایان وظیفه سنگینی دارد، گفت: حوزه علمیه باید در زمینه ارشاد، تربیت مبلغین و طلاب توانمند به قدرت یادگیری زبان ناشنوایان همت کند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» حجت الاسلام و المسلمین عماد، امروز در آیین اختتامیه اولین دوره آموزش زبان ناشنوایان ویژۀ طلاب و مبلغین سطوح عالی  اظهارداشت: بر اساس آمار سازمان بهداشت جهانی حدود 360 میلیون انسان ناشنوا در جهان جود دارد.

وی با بیان این که این آمار در ایران بین 2 و 3 میلیون نفر است، افزود: اگرخدای متعال نعمت شنوایی را از انسان گرفته است این نعمت را با نعمتهای مانند تقوا و معنویت جبران نموده است.

معاون پژوهش حوزه های علمیه با اشاره به این که ناشنوایان محبان اهل بیت(ع) درجامعه اسلامی هستند، اظهارداشت: آشنایی با معارف معصومین (ع)، سیرۀ بزرگان دین و برخی ازآموزه­های اخلاقی، ازمحرومیت هایی است که ناشنوایان با آن مواجه اند.

حجت الاسلام و المسلمین عماد با اشاره به اینکه حوزه در قبال ناشنوایان وظیفه سنگینی دارد، افزود: حوزه علیمه باید در زمینه ارشاد، تربیت مبلغین و طلاب توانمند به قدرت یادگیری زبان ناشنوایان همت کند.

وی یادآورشد: تا­کنون دو دوره ازآموزش زبان ناشنوایان برگزار شد و در این مدت30 نفر موفق به اتمام  دوره شدند.

معاون پژوهش حوزه های علمیه با اشاره به این که  مبلغین آموزش دیده در زمینه ناشنوایان تا کنون توانسته اند در استان های قم، تهران و به خصوص در روز اربعین به تبلیغ معارف دین به ناشنوایان بپردازند، از برگزاری دوره پیشرفته زبان اشاره از هفته آینده خبرداد.

وی یادآورشد: مدیریت حوزه­های علمیه براساس ارشادات و رهنمودهای مراجع عظام تقلید، خود را موظف می داند تمهیداتی برای آموزش زبان اشاره برای ناشنوایان به مبلغین فراهم بیاورد.

حجت الاسلام و المسلمین عماد در پایان گفت: امیدواریم در آینده زمینه برای خدمت رسانی به نابینایان هم در حوزه علمیه فراهم شود تا بتوانیم معارف ناب اسلام را به این گروه هم آموزش بدهیم.

انتهای پیام کد:40/313

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha