شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
تشییع پسر عماد مغنیه

حوزه/ بانوی لبنانی و از آشنایان خانواده شهید عماد مغنیه، پیرامون حادثه «قنیطره» که منجر به شهادت چند رزمنده حزب الله لبنان شد ، گفت: ما اعتقاد داریم در جنگ آینده رژیم صهیونیستی نابود می شود.

اشاره: فاطمه حجازی بانوی لبنانی و دبیر خبر در شبکه الکوثر می‌باشد وی دو سال است که درایران زندگی می کند. در حاشیه بزرگداشت شهدای اخیر حزب الله لبنان در دفتر حزب الله با وی پیرامون حال و هوای جنوب لبنان، اعتقادات شیعیان لبنان و تاثیر فرهنگ انقلاب اسلامی در لبنان گفت و گو پرداختیم:

 

مردم در جنوب لبنان چه احساسی نسبت به ایرانی ها دارند؟

من خودم خیلی ایران را دوست دارم علاقه بچه های لبنانی به امام خمینی(ره) و امام خامنه ای زیاد می‌باشد و جوان‌های حزب الله لبنان تفکرشان مربوط به امام خمینی(ره) است، همه مقلد امام خامنه ای هستند، چه در شمال یا جنوب همه حزب الله لبنان، هر چیزی که امام خمینی(ره)گفت ما به آن اعتقاد داریم و به آن عمل می کنیم .

به طور مثال امام(ره)  فرمود اسراییل غده سرطانی است و باید ریشه کن و نابود شود، امام(ره) فرمود همه مصائب ما از امریکاست. ما اعتقاد داریم که امام خمینی (ره)، نایب امام عصر و امام زمان (عج) بود و الان امام خامنه ای نائب امام زمان (عج) می‌باشد.

 

نظر شما درباره حادثه قنیطره چیست؟

اسراییل به زمان نابودی اش نزدیک می شود، این حادثه «قنیطره» که چند روز پیش اتفاق افتاد، شروعی برای نابودی اسراییل است. همه بچه های حزب الله اعتقاد دارند که با توکل به خداوند اسراییل نابود می شود و این برای اولین بار بود که خون شهدای ایرانی و لبنانی در یک محل ریخته شد.

ایرانیان و حزب الله لبنان هر دو اعتقاد به نابودی اسراییل دارند و از رهبر خود امام خامنه ای درس می گیرند.

 

فرهنگ تشیع و ترویج حجاب اسلامی چگونه در بین نسل های مختلف و جوانان حزب الله لبنان ترویج می شود؟

من درباره این سوال باید به یک خاطره از دوران کودکی خودم رجوع کنم، زمانی که کودک بودم و به مدرسه می رفتم با روسری و حجاب اسلامی می رفتم، اما در مدرسه ما همه مذاهب حضور داشتند، مسیحی، دروزی و شیعه و سایر اقلیت ها و کلاس ما هم معلم حجاب نداشت، به من گفت این روسری که امام خمینی گفته سرت کنی چیست؟ من آن روز به خانه رفتم و از پدرم پرسیدم که "خمینی" کیست، پدرم گفت امام خمینی (ره) نایب امام عصر(عج) است، او رهبر ماست و در ایران زندگی می کند، از آن زمان من با ایشان آشنا شدم.

در واقع پیش از امام (ره) اسلام در لبنان وجود نداشت، بعد از پیروزی انقلاب اسلامی به رهبری امام خمینی(ره) لبنانی ها وشیعیان لبنان با اسلام آشنا شدند ما هرچه داریم از امام (ره) داریم، در هرخانه ای از شیعیان لبنان عکس امام وجود دارد و هر فردی شعارش این است که الله اکبر، خامنه ای و خمینی رهبر در واقع شناخت از امام خامنه ای و امام خمینی در لبنان زیاد است زمانی که رییس جمهور سابق ایران احمدی نژاد به لبنان سفر کرد همه شیعیان لبنان با جان و دل به استقبال او رفتند و ایشان را سفیر امام خامنه ای می دانستند.

 

زمانی که خانواده های حزب الله لبنان شهدایی را تقدیم اسلام می کنند حال و هوای محله های جنوب چگونه است مثل حادثه قنیطره که 6 رزمنده حزب الله به شهادت رسیدند و جهاد مغنیه یکی از آنها بود و مادربزرگش از سید حسن نصرالله عذر خواهی کرد که دیگر پسری ندارد تا تقدیم اسلام کند حال و هوای خانواده های شهدا در چنین ایامی در لبنان چگونه است؟

من خانواده شهید مغنیه را می شناسم زمانی که به مادربزرگ جهاد تسلیت عرض می کنیم، می گوید من افتخار می کنم که نوه ام به شهادت رسیده البته تمام خانواده های لبنانی وقتی فرزندانشان  شهید می شود می گویند الحمدالله فرزندان ما فدای حضرت زینب(س) شدند و به آن افتخار می کنند و در بین سایرین عزیزتر می شوند و دیگران با احترام به آنها می نگرند زمانی که ما برای تسلیت پیش آنها می رویم آنها شکر خدا می کنند و می گویند که ما مثل حضرت زینب(س) شدیم، شیرینی پخش می کنند و با ریختن گل به سر مهمان ها همچون یک مراسم شادی و عروسی برخورد می کنند در واقع فرهنگ شهادت در میان حزب الله لبنان نهادینه شده. و ما این فرهنگ را مدیون امام (ره) هستیم و از نفس ایشان چنین برکتی در لبنان وجود دارد.

 

بعد از جنگ سال 2006 میلادی که رژیم صهیونیستی بر مردم لبنان تحمیل کرد، خسارات زیادی را در جنوب لبنان به وجود آورد  و الان در حال حاضر مردم با مشکلات اقتصادی و سکونت روبرو هستند حزب الله در برخورد با مشکلات زندگی چه طور رفتار می کنند؟

در آن جنگ حتی بانوان لبنانی که حجاب نداشتند از حزب الله لبنان حمایت کردند و می گفتند عزت، استقلال و آزادی ما مهمتر از هر چیز است من در آن زمان در «ضاحیه» بودم و با چشم خود دیدم کسانی را که خانه شان را از دست دادند و می گفتند الحمدالله.

با وجود مشکلات زیاد ناشی از جنگ شیعیان صبور هستند در شهرهای شیعه نشین از هر 24 ساعت، دو ساعت برق هست و مشکل بی آبی نیز وجود دارد و مردم شیعه لبنان مومن و معتقدند و زمانی که به آنها می گوییم اگر جنگ شود و کشته شوید، می گویند خوش به حال ما که شهید می شویم.

ما اعتقاد داریم در جنگ آینده اگر واقع شود، رژیم صهیونیستی نابود می شود و بعد از آن امام زمان(عج) با سفیانی می جنگند و آن نیز نابود می شود.

گفتگو: وجیهه سادات حسینی

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha