جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
12

حوزه/ موج محکومیت و تسلیت احزاب و شخصیت های مختلف لبنانی به خاطر انفجار تروریستی حمله به کاروان زائران لبنانی در دمشق ادامه دارد

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، پس از اقدام تروریستی روز گذشته و وقوع انفجار در کاروان زائران لبنانی در شهر دمشق، این اقدام از سوی احزاب و شخصیت های مخالف لبنانی محکوم شد.

جمعیت علمای دین

سید احمد شوقی الامین رییس جمعیت علمای لبنان، اقدام جنایتکارانه و تروریستی حمله به زائران لبنانی در دمشق را محکوم کرد و بر ضرورت مبارزه با تروریست ها و جلوگیری از تحقق اهداف تجزیه طلبانه آنها تاکید کرد.

وی افزود: تروریست هایی که زائران بی دفاع و مؤمنان بی گناه را می کشند، به هیچ کس رحم نمی کنند و همه را می کشند و وجود آنها خطری بزرگ برای تمام ادیان و مذاهب آسمانی و تمام بشریت به شمار می رود.

رییس نشست علمای صور

شیخ علی یاسین، رییس نشست علمای صور نیز در بیانیه ای اعلام کرد که گروه های تروریستی و تکفیری با این جنایت خود خواستند پس از پیروزی حزب الله در شبعا انتقام آن را از مردم بگیرند و در این راستا به کاروان زائران لبنانی در دمشق حمله کردند. وی تکفیر و صهیونیسم را دو روی یک سکه دانست و افزود: عملیات شبعا دشمن صهیونیستی را خوار و ذلیل و تضعیف کرد. وی تاکید کرد که این انفجار تروریستی نمی تواند در حمایت ملت از مقاومت، خللی ایجاد کند، بلکه موجب تمسک و اعتقاد بیشتر آنها به مثلث ارتش، ملت و مقاومت می شود.

تجمع علمای مسلمان

تجمع علمای مسلمان نیز در بیانیه ای جنایت حمله به زائران مراقد مطهر سوریه را محکوم کرد و گفت: این اقدام بزدلانه نشان دهنده روابط استراتژیک گروه های تروریستی تکفیری و رژیم صهیونیستی می باشد، چون با این کار خود خواستند شکست سخت صهیونیست ها را در مزارع شبعا جبران کنند.

وی افزود: گروه های تکفیری باید پاسخ این کار خود را دریافت کنند و ریشه آنها در همه جا برچیده شود چه در سوریه و چه در عراق و لبنان؛ چرا که در غیر این صورت خطر آنها افزایش یافته و همه جهان را در بر می گیرد.

شیخ عقل موحدان (دروزی های) لبنان

شیخ نعیم حسن، شیخ عقل موحدان لبنان نیز در پیامی به خانواده های شهدای این حادثه تروریستی دمشق تسلیت گفت و برای مجروحان این حادثه آرزوی سلامتی کرد. وی همچنین بر لزوم وحدت و همبستگی تمام مردم لبنان در این شرایط حساس منطقه و لبنان تاکید کرد.

حزب اتحاد

حزب الاتحاد لبنان نیز در بیانیه ای انفجار تروریستی کاروان زائران لبنانی اماکن مقدس دمشق را محکوم کرد گفت: کشتن زائران لبنانی در دمشق جنایتی برنامه ریزی شده و پیامی بود از سوی صهیونیست ها به این مؤمنان بی گناه که هدف آن نیز متشنج ساختن اوضاع داخلی لبنان است. این بیانیه خاطر نشان کرده که پذیرفتن مسؤولیت این جنایت توسط جبهه النصره نشان دهنده نقش این گروه ها در اجرای برنامه های صهیونیست ها و غرب استعمارگر است.

فرماندهی سازمان آزادسازی فلسطین در لبنان

فرماندهی سازمان آزادسازی فلسطین در لبنان نیز این انفجار تروریستی را محکوم کرد و گفت هدف از این اقدام تروریستی متشنج ساختن اوضاع و برافروختن اتش فتنه مذهبی در لبنان است و از دامن زدن مردم و گروه ها به این توطئه پلید هشدار داد؛ چرا که  فقط صهیونیست ها از این تنش ها سود می برند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha