پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
حجت الاسلام سید علی عماد

حوزه/ معاون پژوهش حوزه های علمیه با بیان این‌که 470 کتابخانه حوزوی در حال فعالیت هستندکه به شکل شبکه‌ای با هم در ارتباط می باشد، گفت: بیش از 12هزار نسخه خطی و 24هزار چاپ سنگی و سربی در کتابخانه مرکزی حوزه وجود دارد.

به گزارش خبر گزاری «حوزه» حجت الاسلام و المسلمین عماد در دیدار   صالحی امیری رئیس سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران با مدیر حوزه های علمیه  با اشاره به اینکه کتابخانه مرکزی و مرکز اسناد حوزه های علمیه متشکل از دو ساختمان آیت الله العظمی بروجردی در مسجد اعظم و آیت الله العظمی حائری در مدرسه فیضه است  گفت: برای غنا بخشی به اسناد علمی موجود در این کتابخانه، نیازمند همکاری کتابخانه ملی ایران هستیم.

وی با بیان اینکه بیش از 12هزار نسخه خطی و 24هزار چاپ سنگی و سربی در کتابخانه مرکزی حوزه های علمیه وجود دارد تصریح کرد: همچنین این کتابخانه  250هزار جلد کتاب خطی در خود جایی داده است.

معاون پژوهش حوزه های علمیه افزود: ارائه خدمات پژوهشگران و محققان به بهترین شکل از سوی کتابخانه مرکزی حوزه صورت می گیرد.

 حجت الاسلام و المسلمین عماد  تصریح کرد: کتابخانه آیت الله العظمی حائری روزانه 3000 و کتابخانه آیت الله العظمی بروجردی 2500 بازدید کننده  دارد.

وی افزود: کتابخانه دیجیتال خوبی نیز در کتابخانه مرکزی حوزه در حال فعالیت است.

معاون پژوهش های حوزه در پایان با اشاره به اینکه اسناد علمی منحصر به فردی در کتابخانه مرکزی حوزه  وجود دارد خاطر نشان کرد: 470 کتابخانه حوزوی در حال فعالیت هستندکه این کتابخانه‌ها به شکل شبکه‌ای با هم در ارتباط می باشد.

انتهای پیام 313/33

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha