یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
عاشورائیان

حوزه/ در برگزاری عزاداری سیدالشهدا(ع) نباید رقابت منفی و مغایر با اصول وجود داشته باشد، بلکه باید عزاداری ها صادقانه، بی ریا و به دور از معصیت و گناه برگزار گردد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خرم آباد، حجت الاسلام والمسلمین سید احمد میرعمادی، پیش از ظهر امروز در همایش عاشوراییان، در سالن اداره کل جهاد کشاورزی لرستان، با اشاره به این که هیچ حرکت و قیامی همانند قیام سیدالشهدا(ع) جهان را تحت تاثیر قرار نداده است، گفت: راز ماندگاری و جاذبه این حرکت، اخلاص این بزرگوار در هدف قیامشان بوده است.

امام جمعه خرم آباد، اخلاص، وجود یاران مخلص و فداکار و روش قیام امام حسین(ع) را به گونه ای که حتی جان شیرخواره خود را هم در طبق اخلاص گذاشت، را از مهمترین عناصر ماندگاری این نهضت و قیام برشمرد.

نماینده ولی فقیه در استان لرستان همچنین با اشاره به این که عزاداری برای اهل بیت(ع) باید دارای بصیرت و معرفت باشد، افزود: امروزعزاداری ها باید کانون تولی و تبری باشد؛ به گونه ای که دوستان و دشمنان خدا و اهل بیت(ع) را بشناسیم.

حجت الاسلام والمسلمین میرعمادی  تصریح کرد: عزاداری ها باید بنیه اعتقادی و ارزشی آحاد جامعه را تقویت کند و باعث اصلاح رفتارهای فردی و اجتماعی شود.

وی همچنین با اشاره به این که عزاداری ها باید پیوند دهنده قلب های مومنین و دوستداران اهل بیت(ع) به یکدیگر باشد، گفت: در عزاداری ها نباید رقابت منفی و مغایر با اصول وجود داشته باشد، بلکه باید عزاداری ها صادقانه، بی ریا و به دور از معصیت و گناه برگزار گردد.

نماینده ولی فقیه در استان لرستان افزود : تداوم نهضت حسینی، با اخلاص در عزاداری ها و دوری از مسائل انحرافی و خرافی میسر می شود، بنابراین دوستداران اهل بیت(ع) باید خالصانه مجالس عزای سیدالشهدا(ع) را برگزار کنند.

 حجت الاسلام والمسلمین میرعمادی در پایان، دعوت به دین خدا و توحید، اصلاح اخلاق فردی و اجتماعی، رعایت حقوق مردم و عزاداری توأم با عقل و منطق را از ویژگی های یک عزاداری مطلوب برشمرد و گفت: در برگزاری محافل عزاداری آرامش مردم سلب نشود و به انجام واجبات الهی مانند اقامه نماز توجه ویژه ای شود.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha