یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
حجت‌الاسلام سید احمد میرعمادی

حوزه / نماینده ولی فقیه در استان لرستان در همایش ملی سیره علوی در خرم آباد گفت: مردم به ادب و تربیت بیش از نان و آب نیازمند هستند

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از خرم آباد،حجت الاسلام والمسلمین میر عمادی در ششمین همایش ملی سیره علوی که امروز در پردیس علامه طباطبایی این شهرستان برگزار شد، با اشاره به اینکه امام علی(ع) بعنوان نمونه ای کامل  برای بشریت است گفت : امروز باید شیعیان در همه گزینش های اجرایی و کاری خود عدالت امام علی(ع) را مدنظر قرار دهند و نسبت به تربیتی نسلی پویا و توانمند و عادل در جامعه تلاش کنند.

وی با اشاره به جملاتی از امام علی(ع) مبنی براینکه ارزش هر انسان به دانایی و پرهیزکاری اوست افزود : امیرالمومنان در همه کارهای خود نسبت به عدالت و دانایی تاکید داشتند و این دو عنصر را ریشه ی همه ی خوبی ها می دانستند.

نماینده ولی فقیه در استان لرستان تصریح کرد : مردم به ادب و تربیت بیش از نان و آب نیازمند هستند و  امام علی(ع) هم در این باره فرموده اند مردم به تربیت بیش از درهم و دینار نیازمند تر هستند.

امام جمعه خرم آباد، با اشاره به نامگذاری امسال از سوی رهبر معظم انقلاب بنام اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی خاطر نشان کرد : با توجه به شعار سال همه مسولین و مردم باید در جهت اقامه عدل و داد، منع باطل و احقاق حقوق  مساوی که اساس حکومت  امام علی (ع )بوده است، تلاش کنند.

وی در پایان خاطرنشان ساخت : ایمان، تعهد، آگاهی ،کفایت و توانایی لازمه شروع هر کار است و پس از شروع هم باید با پیاده کردن سیره و روش امام علی(ع) در جهت خدمت به خلق خدا حرکت کرد.

گفتنی است: در پايان اين همايش از 24 مقاله برتر تجليل و 12 مقاله هم در زمينه سيره امير المومنان علي(ع) در زمينه هاي حكومتي  اجتماعي و فرهنگي ارائه شد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha