دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
کد خبر: 386600
۱۳ تیر ۱۳۹۵ - ۱۷:۴۳
عباسی

حوزه/ مدیر حوزه علمیه قزوین گفت: طلاب حوزه های علمیه باید اولویت اصلی خود را تهذیب نفس وطهارت و ارتباط بیشتر با خدای تبارک وتعالی قرار دهند.

به گزارش خبرگزاری  «حوزه»از قزوین، حجت الاسلام والمسلمین علی عباسی  دردیدار با مدیران و معاونت های مدارس علمیه قزوین به نقش هویت طلبگی پرداخت و گفت: هویت  طلبگی با توسل  گره  خورده و طلبه  بدون توسل همانند درخت بدون ریشه است که همانا اگر ریشه را از درختی  بگیریم  به تدریج  تبدیل به تکه چوبی خشکیده شده وهیچ ثمری دربرنخواهد داشت .

این استاد حوزه به اردوهای زیارتی برای طلاب از سوی مدیران مدارس علمیه در طول  سال  ودرایام تابستان اشاره و بیان داشت: این اردوها که  توسط  مدیران  مدارس علمیه برای طلاب  قرارداده می شود، بسیار مطلوب  بوده ولی باید این اردوها با محوریت ولایت ومحبت به معصومین  قرار داده و به همین  جهت  باید قبل از حرکت اهداف این برنامه ها برای طلاب  بازگو وتبیین  شود.

وی به تبیین ارزش طلبگی وپاسداری از سنگرهای عقیدتی  برای طلاب حوزه های علمیه از سوی مدیران ومعاونت ها با اهمیت  دانست  وبیان داشت: طلبگی  با زهد وساده زیستی گره خورده و در چنین  شرایطی  داشتن روحیه جهادی موجب می شود تا طلاب به جای آنکه به منافع  مادی  بیندیشند به فکر خدمت به دین وخداوند وانجام سربازی خود باشند.

مدیر حوزه علمیه استان قزوین ادامه داد: شما مدیران باید این نقش مهم درطلاب جدید الورود به حوزه ها ی علمیه را به خوبی و با انجام  مشاوره برای این سربازان امام زمان (عج)، به خوبی معرفی نمایید.

استاد حوزه علمیه  قزوین به برگزاری کلاس های اخلاق در مدارس علمیه اظهارداشت: درکلاس های  اخلاق باید ظرفیت طلاب مدنظر قرار گرفته و از ارائه مطالبی که ایجاد شبهه می کند پرهیز شود.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha