سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
حجت‌الاسلام قریشی ارومیه

حوزه / نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی گفت: تجليل از شخصيت هاي مبارز و مجاهد در صحنه هاي مختلف از وظايف ديني مسلمانان است.

به گزارش خبرگزاري «حوزه» از اروميه، حجت الاسلام والمسلمين سيدمهدي قريشي، امروز در مراسم تجليل از مجاهدت هاي امام جمعه سابق ارومیه، اظهار داشت: در آيات و روايات متعدي بر تکریم علما و بزرگان ديني تاکيد شده است.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی ادامه داد: نقش همه بزرگان در اوايل انقلاب و پس از آن در عرصه مبارزه با گروهگ هاي منافق در آذربايجان غربي برجسته و موثر بوده و در این میان حجت الاسلام والمسلمین حسني رشادت هاي بسياري داشتند.

امام جمعه اروميه با اشاره به تربيت و  آموزش نظامي نیروها توسط اين مجاهد خستگی ناپذیر براي مقابله با منافقين، ابراز داشت: فرماندهي نيروهاي ارتش و آموزش مردم بسيجي توسط حجت الاسلام والمسلمین حسني توانست آذربايجان غربي را از خطر سقوط نجات دهد.

در ادامه مراسم، قربانعلي سعادت، استاندار آذربايجان غربي با بيان خاطراتي از اين شخصيت ارزنده و مبارز، تصريح کرد: حجت الاسلام والمسلمین حسني به عنوان يک عنصر سازنده و برجسته در طول تاريخ استان، خدمات شاياني در زمينه هاي سازندگي، فرهنگي، ديني و امنيتي به مردم ارائه کرده است.

وي افزود: تامين امنيت يکي از بحث هاي مهم در آذربايجان غربي بود که با محوريت اين مجاهد نستوه به ثمر رسيد.

سعادت تصريح کرد: دوري از تجملات، وقف عمر در تامين ثبات و امنيت مردم، حجت الاسلام والمسلمین حسنيرا ماندگار کرده است.

حجت الاسلام سيدمحد فخري، مديرکل تبليغات اسلامي آذربایجان غربی نیز در این مراسم، به نمايندگي از بيت حجت الاسلام والمسلمین حسني، از دست اندرکاران برگزاری این همایش تقدیر کرد

خاطرنشان می شود، روحانی مجاهد حجت الاسلام والمسلمین حسني به علت کسالت و نامساعد بودن شرايط جسماني، در مراسم حضور نیافت.

گفتني است، در پايان مراسم، از سرديس، تمبر و کتاب خاطرات حجت الاسلام والمسلمین حسني با عنوان "اسوه ماندگار" توسط رئيس شوراي سياست گذاري ايمه جمعه کشور و جمعي از مسئولين رونمايي شد.

 

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha