دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
کد خبر: 340188
۶ آذر ۱۳۹۳ - ۱۳:۱۴
حسنی ارومیه

آیین نکوداشت روحانی مجاهد حجت الاسلام والمسلمین غلامرضا حسنی، نماینده سابق ولی فقیه در آذربایجان غربی با عنوان "مجاهد نستوه"، در دانشگاه اروميه برگزار شد.

 به گزارش خبرگزاری «حوزه» از ارومیه، در این آیین که با حضور اقشار مختلف مردم قدرشناس ارومیه و آذربایجان غربی همراه است، حجت الاسلام سید رضا تقوی رییس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور، سرلشگر مصطفی ایزدی، معاون امور راهبردی ستاد کل نیروهای مسلح، حجت الاسلام والمسلمین سید مهدی قریشی، نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی و امام جمعه ارومیه، قربانعلی سعادت، استاندار آذربایجان غربی و مسئولان دستگاههای اجرایی استان حضور داشتند

حضور فرماندهان نظامی و انتظامی، یادگاران هشت سال دفاع مقدس، خانواده های معظم شهدا، جانبازان و ایثارگران، ائمه جمعه و جماعات، فرمانداران شهرستانهای مختلف، روحانیون اهل تشیع و تسنن و همچنین بسیجیان، نمایندگان اقشار مختلف مردم، اصناف و بازاریان در این آیین نکوداشت بسیار قابل توجه است.

قربانعلی سعادت در این نکوداشت با اشاره به مجاهدت های حجت الاسلام والمسلمین حسنی، گفت: آذربایجان غربی در دوران پس از انقلاب شکوهمند اسلامی، وضعیت بسیار خاصی داشت و ضد انقلاب در مناطق مختلف این استان، فعالیت می کرد ولی حجت الاسلام والمسلمین حسنی با همراهی نیروهای نظامی، در دفاع از نظام اسلامی تمام توان خود را بکار گرفت.

استاندار آذربایجان غربی ادامه داد: یکی از خواسته های مهم مردم آذربایجان غربی در دوران پس از انقلاب، موضوع امنیت بود و حجت الاسلام والمسلمین حسنی نیز یکی از به وجود آورندگان امنیت در منطقه بودند.

وی خاطرنشان کرد: این شخصیت بزرگوار، زندگی خود را فدای امنیت آذربایجان کردند و باید قدردان تلاش های حجت الاسلام والمسلمین حسنی در عرصه های مختلف باشیم

امام جمعه ارومیه یکی دیگر از سخنرانان این مراسم بود که در سخنانی گفت: حجت الاسلام والمسلمین حسنی در راستای ایجاد امنیت در آذربایجان غربی نقش بسیار ارزنده و مهمی داشته اند و معضلات بسیاری را در این خصوص حل کرده اند.

حجت الاسلام والمسلمین سید مهدی قریشی خاطرنشان کرد: در قائله نقده، حضور حجت الاسلام والمسلمین حسنی موجب شد تا این مشکل بزرگ با درایت وی حل و شهر نقده از تهدیدات ضد انقلاب در امان بماند.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی یادآور شد: در زمان جنگ تحمیلی و بمباران ارومیه نیز اطلاعیه مهم حجت الاسلام والمسلمین حسنی زمینه ساز ایجاد امنیت در شهر ارومیه شد و مردم با امنیت خاطر برای دور بودن از بمباران های احتمالی رژیم بعث، خانه های خود را ترک کردند.

حجت الاسلام محمدباقر کریمی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی نیز در مراسم نکوداشت نیم قرن مجاهدت امام جمعه سابق ارومیه، حجت الاسلام والمسلمین حسنی را مجاهد خستگی ناپذیر، روحانی بسیجی و سردار ملی خواند.

 سردار سرلشگر مصطفی ایزدی، معاون امور راهبردی ستاد کل نیروهای مسلح نیز در این مراسم با اشاره به تلاش های مجاهدانه امام جمعه سابق ارومیه، گفت: این شخصیت بزرگوار، خدمات بسیار ارزنده ای را در سالهای پیش از انقلاب اسلامی و سالهای نخست پیروزی این انقلاب شکوهمند در آذربایجان غربی انجام داد که در تاریخ ماندگار است.

وی افزود: ابعاد وجودی این شخصیت بزرگوار بسیار زیاد بوده و بسیاری از آنها نیز برای مردم پوشیده است و من افتخار دارم که مدتی در آذربایجان غربی همرزم حجت الاسلام والمسلمین حسنی بوده ام.

حجت الاسلام والمسلمین سید رضا تقوی، رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور، یکی دیگر از سخنرانان این مراسم بود که به تقدیر از خدمات و مجاهدت های حجت الاسلام والمسلمین حسنی در طول بیش از 30 سال امامت جمعه ارومیه و نمایندگی ولی فقیه در آذربایجان غربی پرداخت.

برپایه این گزارش، در آیین نکوداشت حجت الاسلام والمسلمین حسنی، از تندیس، کتاب خاطرات و تمبر یادبود این روحانی مجاهد و مبارز رونمایی شد.

انتهای پیام 3/313

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha