دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
کد خبر: 340200
۶ آذر ۱۳۹۳ - ۱۵:۲۲
حجت الاسلام والمسلمین تقوی رئیس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه

رييس شوراي سياستگذاري ائمه جمعه کشور تکریم شخصيت هاي موثر و ارزشمند را به معناي تجليل و تکريم از ارزش هاي ديني عنوان کرد.

به گزارش خبرگزاري «حوزه»  از اروميه، حجت الاسلام و المسلمين سيدرضا تقوي امروز در مراسم نکوداشت از مجاهد نستوه حجت الاسلام و المسلمين غلامرضا حسني که امروز صبح برگزار شد اظهار داشت: شرکت صدها نفر از شخصيت هاي مردمي و مسئولين استاني و لشگري در اين مراسم  نشان از دلبستگي و ارزش نهادن به اين شخصيت رشيد حجت الاسلام والمسلمین حسني است.

وي با تاکيد بر اثرگزاري شخصيت هاي برجسته در طول تاريخ ايران اسلامي اذعان داشت: انسان هايي وجود دارند که بدليل برخورداري از استعدادهاي ويژه و قرار گرفتن در سلسله جبال انساني در قله هاي رفيع شهامت و ايثار اسوه مي شوند و مردم به تبعيت از اين الگوهاي برتر به حمايت برمي خيزند که در طول تاريخ شاهد ردپاي انسان هاي برجسته و بالنده هستيم.

حجت الاسلام و المسلمين تقوي، افزود:  گاهي يک انسان به لحاظ تاثيرگزاري و نقش آفريني آن قدر موثر مي شود که به اندازه يک امت مي تواند عظمت داشته باشد، همچنانکه امام راحل درباره شهيد بهشتي فرمودند:« شهيد بهشتي يک ملت بود براي ملت ما» و اين انسان است که مي تواند به اندازه يک ملت توسعه پيدا کند.

وي با بيان اين مطلب که آيات متعددي در بيان تکريم از شخصيت هاي بزرگ در قرآن کريم ياد کرده است،تصريح کرد: قرآن کريم از شخصيت هاي نقش آفرين ياد و تجليل کرده است بنابراين تجلیل امروز ما از حجت الاسلام والمسلمین حسني يک دستور مورد تاکيد قرآني است زیرا تجلیل از علما دستور قرآنی است و تجليل و بيان جایگاه پيامبراني چون ادريس نبي، اسماعيل(ع)، موسی(ع) حضرت مريم و ساير علمداران و هدايتگران بشري از جمله در سهاي قرآني براي مردم است.

رييس شوراي سياست گذاري ائمه جمعه کشور همچنين با بيان ويژگي هاي اخلاقي حجت الاسلام والمسلمین حسني خاطرنشان کرد:  تجليل از حجت الاسلام والمسلمین حسني تجليل از ارزش ها است و اولين ويژگي بارز در اين غيرت ديني ايشان است که از دين، ناموس و مرزها در مقابل منافقان و گروهگ ها ضد اسلامي دفاع و پاسداري کرد.

وي افزود: شجاعت، تولي و تبري،شهامت و تعيين خط در کنار پيروي از ولايت فقيه از جمله ويژگي هاي اين مجاهد است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha