دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
کد خبر: 340431
۱۱ آذر ۱۳۹۳ - ۱۰:۴۱
خبر گزاری حوزه

حوزه/ مدیر مدرسه علمیه خواهران الزهراء(س) شهرستان خوی از تحصیل 230 بانوی طلبه و راه اندازی کتنون پژوهش در این مدرسه خبر داد.

زهرا رجائیان در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در ارومیه، با اشاره به تاریخچه تاسیس مدرسه علمیه خواهران الزهراء(س) خوی، اظهار کرد: این مدرسه مهر 1385 با پذیرش 30 طلبه خواهر تاسیس شد و امسال به عنوان هشتمین سال فعالیت خود، توانسته موثر واقع شود.

 مدیر مدرسه علمیه خواهران الزهراء(س) خوی با اشاره به فارغ التحصیلی بیش از 52 بانوی طلبه از این مدرسه، ادامه داد: در حال حاضر بیش از 230 طلبه در این مدرسه مشغول به تحصیل هستند.

وی، وضعیت مدرسه الزهراء(س) را مطلوب ارزیابی کرد و افزود: این مدرسه در حال حاضر از لحاظ سخت‌افزاری در وضعیت رضایت بخشی قرار دارد، به طوری که ساختمان حوزه نوساز بوده و تجهیزات کامل و مکفی در اختیار طلاب قرار گرفته است.

رجائیان با اشاره به فعالیت‌های پژوهشی و غیر درسی طلاب مدرسه علمیه خواهران الزهراء(س)، خاطرنشان کرد: ارائه مقالات پژوهشی به همایش‌های مختلف، برگزاری نشست های پژوهشی، راه اندازی کانون پژوهش و تشکیل هسته‌های پژوهشی طلاب از جمله فعالیت های صورت گرفته در این حوزه است.

مدرسه علمیه خواهران الزهراء(س) اضافه کرد: طلاب این شهرستان با وجود امکانات کم توانستند در همایش‌ ها، کنگره‌ها و دوره‌های مختلف مقاله نویسی شرکت کنند و حائز رتبه‌های برتر شوند.

وی به همکاری مدرسه علمیه خواهران خوی با کتابخانه‌های معتبر اشاره کرد و افزود: بین حوزه علمیه خواهران و کتابخانه‌های شهرستان، تفاهم‌نامه‌ای امضاء شده تا طلاب بتوانند از منابع موجود در کتابخانه‌ها استفاده کنند.

 مدیر مدرسه علمیه خواهران الزهراء(س)خوی بازدید از مراکز علمی و پژوهشی را یکی دیگر از فعالیت‌های این حوزه معرفی کرد و گفت: بازدید از مراکز علمی و پژوهشی به منظور آشنایی طلاب با نحوه چگونگی تحقیقات میدانی در زمینه ارائه تحقیق و پژوهش صورت می گیرد.

وی در یخش پایانی سخنان خود با اشاره به ضرورت تقویت و گسترش حوزه های علمیه، اظهار داشت: با تأمین  امکانات و اعتبارات لازم، زمینه ارتقا کمی و کیفی مدارس علمیه فراهم می شود.

رجائیان، کمبود اعتبارات را زمینه ساز اجرایی نشدن بسیاری از برنامه ها اعلام کرد و افزود: حوزه خواهران در عرصه هایی آموزشی، پژوهشی و تحقیقاتی نتایج ارزشمند و مفیدی را به دست آورده است.

انتهای پیام

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha