دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
عبداللهی حوزه خواهران

معاون اداری مالی حوزه های علمیه خواهران کشور گفت: نوسازی مدارس حوزه های کشور از آمار 35 درصدی برخوردار هستند که حوزه آذربایجان غربی در مقایسه با این آمار، بالای 70 درصد را به خود اختصاص داده است.

اصغر عبدالهی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در ارومیه، با تشریح نتیجه جلسات خود در سفر یک روزه به آذربایجان غربی، بر وظیفه تکلیفی ترویج سبک زندگی اسلامی به عنوان رهنمود مقام معظم رهبری اشاره کرد و گفت: جلوگیری از جریان سازی دشمن در حوزه خانواده و آسیب های فرهنگی با همکاری حوزه های علمیه برادران و خواهران استان، دانشگاه ها و آموزش و پرورش با دو رویکرد ارتقای تعالی دینی و معنوی در جامعه و کاهش آسیب ها و زایش هایی که بر اساس تهاجم فرهنگی و مولفه های استکباری همچون انحرافات فرهنگی، با تقویت حوزه های علمیه ممکن خواهد بود.

وی، حرکت در مسیر تبلیغ سبک زندگی اسلامی را از اهم تکالیف مهم و راهبردی حوزه های علمیه دانست و اذعان داشت: تبلیغ و نشر آموزه های اسلامی در عرصه سبک زندگی و ارائه رویکرد های موفق دینی می تواند از بسیاری از آسیب های فرهنگی جلوگیری کند. طبق هماهنگی های انجام گرفته ظرفیت اجرای این برنامه در آذربایجان غربی وجود دارد و با همکاری علما و اندیشمندان تشیع و تسنن صورت خواهد گرفت.

عبدالهی با ابراز رضایت از جلسه ستاد راهبردی توسعه و پیشرفت حوزه علمیه خواهران آذربایجان غربی، خاطرنشان کرد: نتایج این جلسه شامل تخصیص بودجه های استانی با همکاری استاندار و اهتمام حجت الاسلام والمسلمین سیدمهدی قریشی، امام جمعه ارومیه همراه خواهد بود.

معاون اداری مالی حوزه های علمیه خواهران ادامه داد: برگزاری نشست با مدیران مدارس، موسسین و ائمه جمعه شهرستان ها و بیان مسائل و مشکلات مدارس علمیه، موجب برنامه ریزی مالی و تامین اعتبارات لازم شد.

وی همچنین از اتمام و بهره برداری از پروژه های نیمه تمام در پایان سال جاری خبر داد و افزود: طرح های عمرانی حوزه میاندوآب 90 درصد و همچنین حوزه علمیه ارومیه با 80 درصد پیشرفت داشته است

عبدالهی اضافه کرد: نوسازی مدارس علمیه خواهران آذربایجان غربی در مقایسه با آمار نوسازی مدارس علمیه کشور، از جایگاه بالایی برخوردار است؛ به گونه ای که آمار نوسازی مدارس در کشور 35 درصد و در مدارس آذربایجان غربی از 80 درصد پیشرفت و تکمیل پروژه ها حکایت می کند.

وی خاطرنشان کرد: نزدیک به 14 هزار متر مربع فضا به منظور ساخت و ساز مدارس بدر یک دوره 5 ساله پیش بینی شده و در این میان نقش خیرین، موسسین حوزه 7 برابر کمک های مالی سایرین نسبت به ساخت و ساز، تجهیزات و تعمیرات مدارس علمیه است.

معاون اداری مالی حوزه های علمیه خواهران در رابطه با تخصیص بودجه برای اداره مدارس، ابراز داشت:  اداره مدارس علمیه خواهران آذربایجان غربی از طریق اختصاص 60 درصد از اعتبارات و کمک مرکز مدیریت صورت می گیرد که 40 درصد آن با کمک مردم ، خیرین و موسسین تامین می شود.

وی در ادامه افزود: بهره گیری از منابع پایدار با همکاری شهرداری در اخذ مجوز و اختصاص 400 متر مربع برای هر مدرسه علمیه به عنوان ساخت فضای آموزشی و اداری و کاهش وابستگی حوزه به منابع مالی همچنین طرح توسعه آتیه در این جلسه مورد بررسی قرار گرفت که خروجی جلسه سازنده و همراه با روحیه تعامل بود.

 گفتنی است، جلسه ستاد راهبردی توسعه و پیشرفت حوزه علمیه آذربایجان غربی با حضور نماینده ولی فقیه و امام جمعه ارومیه، قربانعلی سعادت، استاندار ، مدیران حوزه های علمیه خواهران و برادران، مدیران کل اوقاف و امور خیریه، آموزش و پرور ش و راه و شهرسازی استان شامگاه روز شنبه در محل حوزه علمیه امام خمینی(ره) ارومیه برگزار شد.

انتهای پیام

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha