سه‌شنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۶ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 14, 2024
خبر گزاری حوزه

حوزه / کارشناس حوزوی، تلاش مبلغان دینی در زمینه هشدار و آگاهی بخشی به قشر جوان نسبت به معضل اعتیاد را موثر و سازنده عنوان کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از ارومیه، حجت الاسلام حسن دوستی، امروز در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مخدر، در سالن جلسات فرمانداری ارومیه، با اشاره به راهکارهای پیشگیری از اعتیاد جوانان، اظهارداشت: برگزاری کارگاه های آموزشی با محوریت آگاهی بخشی و پیشگیری از نفوذ مواد افیونی و اعتیادآور در بین جوانان، بایستی با برنامه ریزی و اختصاص اعتبار در زمینه تحقیق و پژوهش همراه باشد.

کارشناس پژوهش و آموزش تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی در ادامه بهره گیری از ظرفیت های حوزه دینی را موثر دانست و افزود: فعالیت 2700 هیئت مذهبی در استان که غالب مخاطبان آن را جوانان و نوجوانان تشکیل می دهند، تبلیغ و آگاه سازی در مساجد و فضاهای معنوی در پیشگیری از اعتیاد بسیار تاثیرگذار است.

وی ادامه داد: استفاده از 700 هیئت مذهبی در ارومیه در کنار همکاری 200کانون قرآن می تواند از به دام افتادن جوانان به مواد اعتیاد آور و مشتقات آن جلوگیری کند.

حجت الاسلام دوستی نقش روحانیت و مبلغان دینی را در زمینه آگاهی بخشی به جامعه مطلوب دانست و افزود: استقرار 32 روحانی مستقر در روستاهای پرجمعیت برای پوشش برنامه های فرهنگی و تبلیغی از جمله راهکارهای تنویر افکار عمومی در رابطه با معضلات و رسوخ مواد اعتیاد آور در بین جوانان است.

وی با اشاره به اهمیت اجرای گفتمان های دانشجویی و دانش آموزی، خاطرنشان کرد: جوانان و نوجوانان تشنه یادگیری و آموزش هستند بنابراین برگزاری گفتمان های مختلف به ویژه در حوزه اعتیاد با رویکرد اسلامی می تواند در جذب مخاطب جوان ایجاد انگیزه و رغبت کند.

این کارشناس حوزوی، حمایت از محققین و پژوهشگران را امری ضروری عنوان کرد و ابراز داشت: تخصیص اعتبار و حمایت از محققین می تواند در هدایت امر پیشگیری و آگاهی به نسل جدید موثر باشد و از سویی دیگر ادارات با برگزاری دوره های مختلف برای کارکنان و کارمندان از آمار ابتلای افراد شاغل و تحصیل کرده به اعتیاد جلوگیری کنند.

انتهای پیام

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha