سه‌شنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۶ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 14, 2024
حجت الاسلام محمدی امام جمعه تکاب

حوزه /امام جمعه تکاب بهره گیری از مولفه های اسلامی در تربیت نسل جوان و پویا را از مهمترین شاخصه های موفق تربیتی عنوان کرد.

حجت‌الاسلام عبدالله محمدی، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در ارومیه، با اشاره به جایگاه خانواده از منظر دین مبین اسلام اظهار داشت: خداوند متعال در قرآن کریم می‌فرمایند:« خود و خانواده‌هایتان را از آتش دوزخ که هیزم آن مردم و سنگ‌ها هستند حفظ کنید» این آیه نشان می دهد که انسان نسبت به اعضای خانواده‌اش تا چه حد مسئول است.

وی با اشاره به اهمیت حفظ و صیانت از ارزش های خانواده در آیینه اسلام تصریح کرد: بنیان خانواده از مهمترین کانون های موثر و پویا در اسلام است که تامین مایحتاج در کنار تربیت اصولی و دینی فرزندان از اساسی ترین وظایف والدین است.

امام جمعه تکاب با تاکید به آیه «وَأَنذِرْ عَشِيرَتَكَ الْأَقْرَبِينَ» بیان داشت: خداوند از پیامبر اکرم(ص) می‌خواهد اول خویشاوندان نزدیک خود را به دین اسلام دعوت کند و پس از آن دعوت خود را همگانی سازد زیرا هر فردی نسبت به نزدیکان خود مسئولیت بیشتری دارد.

وی رفتار و کردار هر فرد را نتیجه شیوه تربیت او در خانواده دانست و افزود: بهره مندی از تعلیم و تربیت اسلامی به عنوان غنی ترین منبع تربیتی است که می تواند در رشد اخلاقی و معنوی انسان مفید باشد از سویی استفاده از منبع بی کران اسلام در زمینه های مختلف هدایت کننده انسان است و بخصوص در تربیت نسل های سالم و متعهد بسیار اثر گذار است..

حجت‌الاسلام محمدی به مسئله کم توجهی برخی به‌ امرحجاب در اجتماع اشاره کرد و افزود: کسانی که به پوشش و حجاب اسلامی اهتمام نمی ورزند نشانگر بی اطلاعی آنان نسبت به آثار معنوی و روانی این مهم است.

وی به حدیث ثقلین اشاره کرد و ادامه داد: پیامبر(ص) دو امانت سنگین در بین‌ امتش به یادگار گذاشت که یکی قرآن و دیگری اهل بیت(ع) بود، امانت دوم برای ما حجت است تا متوجه اهمیت جایگاه خانواده باشیم.

امام جمعه تکاب خاطر نشان کرد: خاندان و اهل بیت(علیهم السلام) پیامبر اکرم(ص) برای ما بزرگترین الگو ی عینی و عملی در ارائه نمونه بارز تربیت یافتگان مکتب اسلامی هستند چراکه تربیت یافتگان این خاندان از برترین انسان‌ها هستند، حضرت فاطمه زهرا(س) که هرگز در عبادت و اطاعت پروردگار خویش کوتاهی نمی‌کرد و در حجاب و عفاف کاملترین الگو برای زنان جهان است.

وی به بزرگی روح حضرت زینب(س) که تربیت یافته در پاکترین خانواده هستی است تاکید کرد و افزود: حضرت زینب(س) در اوج مصیبت‌ها ذره‌ای در ایمان خود دچار لغزش نشد و همواره و در سخت ترین شرایط به عبادت و اطاعت از امر الهی پرداخت.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha