سه‌شنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۶ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 14, 2024
دانش جعفری

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با تاکید بر لزوم تبیین مولفه های اقتصاد مقاومتی از سوی حوزه، گفت: آمریکا و اروپا از اقتصاد اسلامی سود جسته، اما در کشورهای اسلامی به ویژه ایران از این راهبردها کمتر بهره می گیرند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از ارومیه، دکتر داود دانش جعفری، امروز در نشست برخی از اعضاء و کارشناسان مجمع تشخیص مصلحت نظام با اصحاب رسانه که در محل سالن برق ارومیه برگزار شد، در پاسخ به این سئوال که نقش حوزه علمیه در تبیین و تقویت مبانی فرهنگ دینی تاچه اندازه موثر است، اظهار داشت: سرمنشاء و منبع بحث فرهنگ  اسلامی در حوزه های علمیه مورد مطالعه و تبلیغ قرار می گیرد و برای تبدیل ایران اسلامی به کشوری توسعه یافته، باید از ظرفیت های حوزه علمیه به نحو عالی استفاده شود.

وی در ادامه نقش فرهنگ را در تعیین سرنوشت و آینده هر کشوری مهم ارزیابی کرد و افزود: تلاش برای تفهیم فرهنگ کار و ایجاد تلاش مضاعف، توسعه فضای کار و تولید، کار آفرینی، ترویج فرهنگ صحیح مصرف، جلوگیری از اسراف و مصرف گرایی با فرهنگ سازی میسر می شود.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، پیشرفت و بالندگی کشور را در گرو فرهنگ سازی صحیح و فراهم ساختن بسترهای اشتغال جوانان دانسته و تصریح کرد: جاری ساختن شاخصه های اقتصاد مقاومتی بدون کار فرهنگی امکان پذیر نیست؛ بنابراین روحانیت و حوزه های علمیه در راستای تبیین مولفه های اقتصاد مقاومتی تلاش کنند.

عضو هیئت علمی دانشکده اقتصادی همچنین خاطرنشان کرد: تقویت مبانی فرهنگی بدون احساس مسئولیت همگانی و تلاش در جهت توسعه و پیشرفت کشور محقق نمی شود، چراکه آینده جوانان با خلاقیت،کارآفرینی و تولید علم تضمین می شود.

دانش جعفری افزود: آموزش چگونگی کسب روزی حلال و راه های تولید ثروت می تواند از جذب جوانان به مشاغل کاذب جلوگیری کند و راه های توسعه و اشتغالزایی را هموارتر سازد.

وی بر نقش رسانه و هنر در تحقق مولفه های اقتصاد مقاومتی تاکید کرد و اذعان داشت: در برخی مواقع شاهد علایم منفی در زمینه قدرت و ثروت در سریال های پربینده هستیم که دیدگاه اشتباهی است، لذا باید دیدگاه ها را تغییر داد و مسیر کسب روزی پاک و اقتصاد اسلامی را به جامعه نشان داد.

این کارشناس اقتصادی افزود: با بهره گیری از اقتصاد اسلامی می توانیم در عرصه اقتصادی موفق ظاهر شویم، چنانکه آمریکایی ها و اروپایی ها از این روش ها سود جسته، اما کشورهای اسلامی به ویژه ایران از این راهبردها کمتر بهره می گیرند.

دانش جعفری با تاکید بر نقش سازنده و موثر حوزه در جامعه،  بیان داشت: فعالیت و نقش حوزه علمیه محدود به موارد عبادی نمی شود، هرچند محدوده عبادی مفهوم دین و به بهتر زندگی کردن انسان تاکید دارد، اما زندگی بدون اقتصاد معنا ندارد و دین اسلام جامع و شامل تمام امور انسان می شود.

انتهای پیام

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha