جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
قریشی ارومیه

حوزه/ نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی، گسترش حوزه هاي علميه و مساجد را از اولويت هاي فرهنگي خواند و گفت: تلاش براي توسعه حوزه ها يكي از دغدغه هاي مهم بزرگان است، لذا باید توجه کافی به این عرصه شود.

 به گزارش خبرنگار خبرگزاري «حوزه» از اروميه، حجت الاسلام و المسلمين سيدمهدي قريشي، امروز در مراسم افتتاحيه نيمسال دوم سال تحصيلي 94-93 حوزه علميه خواهران آذربايجان غربي ، حوزه های علميه را پاسدار دين مبين اسلام خواند و اظهار داشت: روحانیت در عرصه نشر علوم و معارف اسلامي پيشگام است.

 نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی، مسئله توسعه و گسترش حوزه هاي علميه و مساجد را از اولويت هاي فرهنگي عنوان كرد و ابراز داشت: تلاش براي توسعه كمي و كيفي حوزه هاي علميه يكي از دغدغه هاي مهم بزرگان است، لذا باید توجه کافی به این عرصه شود.

وي با تاكيد بر لزوم تربيت مبلغان توانمند، تاکید کرد: مديران مدارس باید مسئله تبليغ را جدي بگيرند و از همان ابتدا در کنار مبحث علمی، طلاب را با شیوه های تبلیغی آشنا کنند، چراكه دشمن برنامه هاي فرهنگي و ضدارزشي خود را با تمام توان به پيش مي برد و ما نیز باید طلاب را برای مقابله با هجمه ها آماده کنیم.

حجت الاسلام والمسلمین قریشی در ادامه با اشاره به اهميت برگزاري كرسي هاي آزاد انديشي در مدارس علمیه، تصریح کرد: تجزيه و تحليل مسائل روز به زبان عاميانه در حوزه ها و دانشگاه ها با برگزاري كرسي هاي آزاد انديشي، بسيار مفيد و ارزشمند است.

وی همچنین با ضرورت توانمند سازی طلاب در عرصه پاسخ به شبهات تاکید کرد و گفت: پاسخگويي به نيازها و سئوالات روز مي تواند بسياري از شبهات ديني و اعتقادي جامعه و بويژه جوانان را حل كند.

نماينده ولي فقيه در آذربايجان غربي، خواستار نياز سنجي و رصد مسائل فرهنگی جامعه شد و افزود: آسيب شناسي فرهنگی جامعه و پاسخگويي شفاف و روشن به مسائل موجب شبهه زدايي از برخي مسائل روز مي شود.

امام جمعه ارومیه، پژوهش محوري در حوزه را سبب رشد و تعالي طلاب عنوان کرد و گفت: دروس حوزه باید با محوريت پژوهش، تدریس شود، چراكه بحث هاي پژوهشي و علمي در كنار مباحث معنوي نتيجه مطلوبي در برخواهد داشت.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی همچنین با تاكيد بر لزوم ارتقا ظرفیت حوزه هاي علميه خواهران، خاطرنشان کرد: استان آذربايجان غربي و به ويژه اروميه ظرفيت هاي مناسب و مطلوبي در زمينه تربيت طلاب توانمند دارد.

وي با ابزار اميدواري نسبت به بهبود و ارتقا وضعيت حوزه علميه خواهران در آينده نزديك، گفت: با پشتكار و خلوص نيت مديران و معاونين حوزه استان مشكلات حل خواهد شد.

انتهاي پيام

 

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha