سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۱ شوال ۱۴۴۵ | Apr 30, 2024
زمانی

حوزه/ معاون بین الملل حوزه های علمیه گفت: روحانیت شیعه وحوزه های علمیه متکفل تبلیغ در دوعرصه داخلی و جهانی هستند و در این راستا وظیفه حوزه های استان های مرزی سنگین است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام والمسلمین زمانی، امروز در دیدار جمعی از مدیران حوزه آذربایجان غربی که در سالن جلسات این معاونت برگزار شد، به تشریح  لزوم تربیت طلاب توانمند برای تبلیغ درعرصه بین الملل پرداخت.

وی گفت: روحانیت شیعه وحوزه های علمیه متکفل تبلیغ در دو عرصه ایران و ملل جهان هستند مسئولیت هدایت بقیه ملل جهان به عهده روحانیت شیعه و حوزویان است ملل جهان از نظر فکری چندین طیف هستند و هر کدام از این طیف ها به معارف دینی خاصی نیاز دارند.

حجت الاسلام والمسلمین زمانی در تشریح این گروه ها  گفت: گروه اول، شیعیان هستند که بیش از سیصد میلیون نفر در سطح دنیا و چشم امید به ایران اسلامی دوخته اند، گروه دوم مسلمانان غیر شیعه هستند که بیش از یک میلیارد نفر هستند و به معارف دینی و الهی حوزه نیازمند هستند.

وی در تشریح گروه های بعدی ابراز داشت:پیروان ادیان الهی طیف بعدی مردم دنیا هستند که فقط مسیحیت حدود دو و نیم میلیارد نفر را تشکیل می دهد و طیف بعدی هم پیروان ادیان غیر آسمانی هستند که سایر مردم دنیا را تشکیل می دهند و بزرگ ترین آنها از نظر جمعیتی دین بودا و هندو هستند و احساس می کنیم که نسبت به بعضی از این ها یک قدم هم برنداشته ایم.

معاون بین الملل حوزه های علیه افزود:حوزویان باید حداقل یک بار کتاب های بوداییان و هندوها را دیده باشند تا آشنایی اجمالی با این ادیان غیر الهی پیدا کنند، لذا ما موظف هستیم که  برای آشنایی آنان با مکتب اهل بیت(ع) و معارف اسلامی  برنامه ریزی کنیم؛ چرا که آنان چشم امید به حوزه های علمیه دوخته اند.

حجت الاسلام والمسلمین زمانی با اشاره به وظیفه سنگین حوزه ها در  استان های مرزی خاطر نشان ساخت: حوزه های استان های مرزی به دلیل امکان همزبانی با دیگر ملل مجاورشان و حضورتبلیغی، اولویتشان بیش از استان های دیگر است و توقعی که  ازحوزه استان آذربایجان غربی هست این است که مدیران این حوزه  برای تربیت طلاب و مبلغین توانمند برای تبلیغ در عرصه های بین الملل برنامه ریزی های لازم را انجام دهند.

وی خطاب به مدیران حوزه استان آذربایجان غربی گفت: کلید اصلی حرکت به سمت تبلیغ بین الملل در دستان شما مسئولین است؛ چرا که تصمیم گیرنده اصلی، خود شما هستید و در این راه می توانید از حوزه قم ومسئولین بین الملل حوزه راهنمایی های لازم را بخواهید و از مسئولین حوزه قم کمک بگیرید در این راه عزم راسخ و توکل به خدای متعال رمز موفقیت است.

معاون بین الملل حوزه های علمیه خاطر نشان ساخت: معاونت بین الملل حوزه های علمیه مخلصانه آمادگی خود را برای کمک به تربیت طلاب توانمند در عرصه تبلیغ بین الملل اعلام می کند و در این راه از تمام ظرفیت های خود بهره خواهد گرفت.

*لزوم آشنایی اساتید و معاونین حوزه با زبان های خارجه

حجت الاسلام والمسلمین زمانی تاکید کرد:آشنایی اساتید حوزه با زبان های خارجه و مکالمه در اولویت قرار دارد و شایسته است  جلسات ویژه و مناسبی برای اساتید مدیران و معاونین حوزه گذاشته شود تا اساتید قبل از طلاب با زبان های خارجه آشنا شوند.

وی با اشاره به تاکیدات رهبر معظم انقلاب که گفته بودند"حوزویان لااقل باید چند زبان زنده دنیا را فرابگیرند" خاطر نشان ساخت: در خصوص استان آذربایجان غربی پیشنهاد می شود، مکالمه زبان عربی را در اولویت قرار دهد و شورای عالی حوزه نیز عربی جدید را برای کل حوزه های علمیه سراسر کشور تصویب کرده است  و باید هرچه سریع تر اجرا شود.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha