سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۱ شوال ۱۴۴۵ | Apr 30, 2024
زمانی

حوزه/ معاون بین الملل حوزه گفت: برای مقابله بهتر با جریان تکفیری، تنها جنگ نظامی کافی نیست، بلکه جنگ نرم ضروری است تا با ریشه یابی دقیق با آنها مقابله شود.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام والمسلمین محمد حسن زمانی، در نشست بررسی«جریان های تکفیری و راه هکارهای مقابله با آن »که به همت انجمن کلام حوزه علمیه قم در سالن انجمن  های علمی حوزه برگزار شد، با بیان اینکه جریان تکفیری را باید مورد بررسی دقیق قرار داد گفت:اگر جریان تکفیری به خوبی ریشه یابی نشود قطعا نمی توان نتیجه درستی از آن گرفت.

وی به بررسی عوامل شکل گیری جریان تکفیری در جهان اسلام پرداخت و اعتقادات خشن، خشک و استبداد در رای را از ویژگی‌های آن برشمرد.

معاون بین الملل حوزه های علمیه با بیان این که درگیری های ایجاد شده در منطقه از سوی تکفیری ها مانند جنگ احزاب علیه اسلام است خاطر نشان ساخت: برای  مقابله بهتر با جریان تکفیری، تنها جنگ نظامی کافی نیست، بلکه جنگ نرم ضروری است تا با ریشه یابی دقیق با آنها مقابله شود.

حجت الاسلام والمسلمین زمانی ادامه داد: باید ریشه انحراف این نوع جریانها را شناسایی کرد و پاسخ عقلی و منطق مناسب با  عقائد آنها ارائه نمود.

  معاون بین الملل حوزه های علمیه گفت: متاسفانه تا کنون نتوانستیم ریشه اصلی  انحراف این نوع جریانها را به صورت واقع بینانه، برای جامعه جهانی تبیین کنیم.

 وی با اشاره به این که از باورهای اعتقادی و کلامی جریان های تکفیری غفلت کرده ایم اظهار داشت: استعمار به خوبی توانسته از باورهای اعتقادی این نوع جریانها علیه اسلام  و مسلمانان  استفاده کند.

دبیر کمیته ریشه یابی جریان های تکفیری، مدیریت استعمار غرب، اسرائیل و ایادی آنها را عامل این همه ویرانی، قتل، غارت و مسلمان کشی در جهان اسلام دانست و خاطر نشان ساخت: نقش استعمار در این بحران و نقش باورهای اعتقادی تکفیری ها  بسیار جدی است و قطعا غربی ها تا نتیجه نهایی  از آنها برای منافع خود استفاده خواهند کرد.

 حجت الاسلام والمسلمین زمانی در ادامه به اهداف جریان های تکفیری و مدیریت استعمار غرب و اسرائیل پرداخت و افزود: پیشگیری از نشر مکتب اهل بیت (ع)، مقابله با مقاومت، مشبه نشان دادن چهره اسلام، تخریب اسلام حقیقی از طریق  ایجاد تفرقه قومی و مذهبی،  خشن نشان دادن چهره اسلام  از طریق گروهک داعش، سربریدن، ایجاد رعب و وحشت در جهان و...از جمله اهداف غرب برای تشکیل جریان های تکفیری است.

 وی در پایان گفت: غربی ها به خوبی از این اهرمها علیه اسلام و تخریب چهره اسلام بهر ه بردند و توانسته اند ضربه های زیادی از این طریق به اسلام وارد کنند.

 

 

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha