سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۱ شوال ۱۴۴۵ | Apr 30, 2024
حجت الاسلام والمسلمین زمانی

حوزه/ معاون بین الملل حوزه های علمیه با اشاره به حضور گروه های تکفیری در کشورهای منطقه، خاطرنشان ساخت: جریان تکفیر، جریانی بین المللی است که همه باید از آن شناخت داشته و در نقش تعلیم و تربیت دانش آموزان بسیار تأثیرگذار است.

به گزارش خبرگزاری«حوزه»، حجت الاسلام و المسلمین زمانی پیش از ظهر امروز در نشستی با اعضای دبیرخانه ستاد همکاری های حوزه و آموزش و پرورش که در محل معاونت حوزه های علمیه برگزارشد اظهار داشت: معاونت بین الملل حوزه های علمیه می تواند همکاری های مناسبی با دبیرخانه ستاد همکاری ها در زمینه های گوناگونی داشته باشد.

اعلام آمادگی معاونت بین اللمل حوزه برای تعامل با ستاد  همکاری ها

وی ابراز داشت: ما می توانیم برای عموم فرهنگیان اعم از معلمان و دانش آموزان، آگاهی بخشی بین المللی داشته باشیم؛ چراکه این موضوع از ضروریات امروز جامعه اسلامی است.

معاون بین الملل حوزه های علمیه با اشاره به حضور گروه های تکفیری در کشورهای منطقه، خاطرنشان ساخت: جریان تکفیر، جریانی بین المللی است که همه باید از آن شناخت داشته و در نقش تعلیم و تربیت دانش آموزان بسیار تأثیرگذار است.

رایزن اسبق فرهنگی ایران در مصر، تصریح کرد: اعزام مبلغ بین المللی برای همایش های وزارت آموزش و پرورش و  اعزام مبلغ برای مدارس در استان ها؛ به ویژه مناطق آسیب پذیر از جمله موضوعاتی است که معاونت بین الملل می تواند در آن ورود پیدا کند.

حجت الاسلام والمسلمین زمانی بیان داشت: این امکان و ظرفیت از سوی معاونت بین الملل حوزه های علمیه وجود دارد که در مسئله تألیف کتب درسی نگاه های بین المللی مناسب را تزریق کرده و در تدوین متون ورود کند.

وی با اشاره  به وجود ظرفیت برای همکاری با مدارس خارج از کشور، اظهار داشت: تربیت و توجیه بین المللی دبیران اعزامی و اعزام مبلغ به کشورهایی که مدارس و دانش آموز بالایی دارند، از دیگر مسائلی است که معاونت بین الملل می تواند در آن مشارکت داشته باشد.

معاون بین الملل حوزه های علمیه در بخش دیگر از سخنان خود به ارائه پیشنهاد برای دبیرخانه ستاد همکاری های حوزه و آموزش و پرورش پرداخت و گفت: دانشگاه الازهر مصر، دانشگاهی است که می توان از آن الگوبرداری کرد؛ چراکه برنامه های مناسبی برای دین داری دانش آموزان پیاده کرده است.

رایزن سابق فرهنگی ایران در مصر اظهار داشت: الازهر به عنوان حوزه علمیه مصر، مجموعه ای به نام المعاهد الازهریه دارد که در آن مجتمع های آموزشی و مدارس پیش دانشگاهی وجود داشته و شامل مقاطع ابتدایی، راهنمایی و دبیرستان می شود.

حجت الاسلام والمسلمین زمانی ادامه داد: مدیریت محتوایی تمام این مجموعه ها با شیخ الازهر بوده و بسیاری از آموزش ها و فعالیت های تربیتی حوزوی به داخل نظام آموزشی این سه مقطع تزریق شده و در آن انجام می پذیرد.

وی افزود: این دانش آموزان هنگامی که به دانشگاه الازهر ورود پیدا می کنند، نیاز به کار تربیتی نداشته و از اخلاقیات و باورهای دینی غنی می باشند.

*تعداد دانشجویان الازهر، ده برابر حوزه علمیه قم است

معاون بین الملل حوزه های علمیه با بیان این مطلب که تعداد دانشجویان الازهر، ده برابر حوزه علمیه قم است، ابراز داشت: حفظ تمام قرآن، یکی از برنامه های مهم آنان است که پیاده سازی شده و می تواند الگوی موفقی برای ما باشد.

رایزن  سابق فرهنگی ایران در مصر، خاطرنشان ساخت: مصر از کشورهای فقیری است که با وجود مشکلات مالی فراوان توانسته این برنامه را به خوبی پیاده سازی کند؛ پس در ایران اسلامی نیز که با مشکلات کمتری مواجه هستیم، می توانیم آن را عملیاتی کنیم.

*فعالیت مدارس امین گسترش کمی و کیفی پیدا کند

حجت الاسلام والمسلمین زمانی  با اشاره به فعالیت های مدارس امین در ایران، تصریح کرد: باید در مدارس امین گسترش کمی و کیفی داشته تا بتوانیم تأثیرگذار باشیم.

وی در پایان بیان داشت: تربیت روحانی متخصص و حضور روحانی مستقر؛ حتی به صورت پاره وقت در مدارس از دیگر مباحثی است که باید به آن توجه داشته باشیم.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha