سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۱ شوال ۱۴۴۵ | Apr 30, 2024
شیخ الازهر

حوزه/ احمد الطیب گفت: الازهر از رنج های مردم عراق و مشکلات آنها ناراحت است و کاملا آماده است به تحقق ثبات و سامان یافتن و اتحاد عراق کمک کند تا عراق بار دیگر به جایگاه منطقه ای و بین المللی خود برسد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، روز چهارشنبه گروهی بلندپایه از مجمع فقهی عراق به ریاست شیخ احمد حسن الطه با احمد الطیب شیخ الازهر دیدار کردند.

شیخ احمد الطیب در این دیدار از رنج های مردم عراق اظهار ناراحتی کرد و اظهار داشت: الازهر آماده است به تحقق ثبات در عراق کمک کند.

وی افزود: الازهر از رنج های مردم عراق و مشکلات آنها ناراحت است و کاملا آماده است به تحقق ثبات و سامان یافتن و اتحاد عراق کمک کند تا عراق بار دیگر به جایگاه منطقه ای و بین المللی خود برسد.

شیخ الازهر ضمن خوشامدگویی به رئیس مجمع فقهی عراق و هیئت همراه وی گفت: اقشار و گروه های مختلف مردم عراق باید برای متوقف ساختن خونریزی ها و رهایی از تفرقه و فتنه و ترک درگیری های طایفی در عراق با هم متحد شوند.

از سوی دیگر رئیس مجمع فقهی عراق نیز از مواضع شیخ الازهر در حمایت از امنیت و ثبات عراق تشکر کرد و اعضای گروه عراقی نیز از نقش و جایگاه بین المللی الازهر در حمایت از اسلام تجلیل کردند و افزودند الازهر نقش مهمی در مواجهه با فتنه و تفرقه و برقراری برادری در جهان عرب و اسلام ومبارزه با تروریسم و طایفی گری دارد.

گروه عراقی در ادامه گزارشی از اقدامات وحدت گرایانه خود در دعوت از مذاهب مختلف جامعه عراقی به وحدت و ترک تفرقه و طایفی گری به شیخ الازهر ارائه کردند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha