دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
احمد الطیب

حوزه/ به نظر می رسد که شیخ الازهر و مشیخة الازهر مصر در موضعی انفعالی قرار گرفته اند و به نوعی به دنبال دفاع از خود برآمده اند که امیدواریم، این انفعال و واکنش، همراه با حکمت و روح وحدت همراه باشد...

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، برخی منابع خبری، از تصمیم دکتر احمد الطیب شیخ الازهر مصر مبنی بر برگزاری اجلاس علمای شیعه و اهل سنت خبر دادند.

در همین زمینه، مصطفی عماره خبرنگار روزنامه الزمان نوشت: منابع آگاه از مشیخة الازهر مصر اعلام کرده اند که دکتر احمد الطیب شیخ الازهر، طی روزهای گذشته، جلسات مختلفی با تعدادی از علمای شیعه و اهل سنت داشته است و به نظر می رسد که وی در تدارک برگزاری یک اجلاس بزرگ با حضور علمای شیعه و اهل سنت است.

این منبع آگاه اعلام کرد: به احتمال قوی در این اجتماع تعدادی از بزرگان دینی اعم از شیعه و اهل سنت حضور خواهند داشت تا فتوای حرمت قتل شیعه از سوی سنی و بر عکس را صادر کنند.

خاطر نشان می شود اظهارات تفرقه انگیزانه شیخ الازهر در روزهای گذشته ، موجی از انتقادات را متوجه شیخ الازهر کرد و حتی تعدادی از روحانیون و علمای اهل سنت نسبت به این اظهارات موضع گیری کردند از این رو به نظر می رسد که شیخ الازهر و مشیخة الازهر مصر در موضعی انفعالی قرار گرفته اند و به نوعی به دنبال دفاع از خود برآمده اند که امیدواریم، این انفعال و واکنش، همراه با حکمت و روح وحدت همراه باشد وگرنه ممکن است سطح درگیری های کنونی را نه تنها خاموش که افزایش دهد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha