چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
الازهر

حوزه/ شیخ الازهر گفت: تروریسم منحصر به جهان عرب نیست، بلکه به تمام جهان سرایت کرده و از این رو باید با آن مقابله گسترده صورت بگیرد و از طرفی مقابله با تروریسم نباید فقط مقابله امنیتی باشد، بلکه ما باید جوانان را از خطر اندیشه افراطی حفظ کنیم و الازهر نیز آماده است در این زمینه ائمه جماعت اتحادیه اروپا به ویژه فرانسه را آموزش دهد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری حوزه، جان اف لودریان وزیر دفاع فرانسه امروز با احمد الطیب شیخ الازهر دیدار کرد. الطیب در این دیدار گفت: الازهر از حمایت همیشگی فرانسه از مصر و حمایت مستمر فرانسه از نیروهای مسلح مصر در مبارزه با افراط و تروریسم تقدیر می کند و الازهر نیز به حفظ روابط علمی و فرهنگی با فرانسه تمایل دارد؛ چرا که برخی اساتید الازهر در دانشگاه های بزرگ فرانسه فارغ التحصیل شده اند.

وی افزود: تروریسم منحصر به جهان عرب نیست، بلکه به تمام جهان سرایت کرده و از این رو باید با آن مقابله گسترده صورت بگیرد و از طرفی مقابله با تروریسم نباید فقط مقابله امنیتی باشد، بلکه ما باید جوانان را از خطر اندیشه افراطی حفظ کنیم و الازهر نیز آماده است در این زمینه ائمه جماعت اتحادیه اروپا به ویژه فرانسه را آموزش دهد.

شیخ الازهر ادامه داد: الازهر در سال های اخیر گام هایی جدی در راه تجدید فکر و علوم اسلامی برداشته و متون آموزشی خود را مورد بازنگری قرار داده تا نسلی نو تربیت کند که بتوانند حامل پیام الازهر به تمام جهان باشند و از سوی دیگر الازهر مرکزی برای رصد تمامی تولیدات تروریست ها به زبان های مختلف تاسیس کرده تا این تولیدات فکری را رصد کرده و به آن پاسخ دهند.

وزیر دفاع فرانسه نیز از دیدار با شیخ الازهر اظهار خوشحالی کرد و افزود: میان مصر و فرانسه روابطی تاریخی وجود دارد که بر اساس صداقت و منافع مشترک است و فرانسه مصر را عنصری اصلی و تعیین کننده در امنیت منطق می داند.

وی در پایان دیدار گفت: در مورد پیشنهاد شیخ الازهر مبنی بر آموزش ائمه جماعت اروپا و فرانسه با رئیس جمهور فرانسه صحبت خواهد کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha