جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
اعلام آمادگی الازهر برای همکاری دینی با هند و آلمان

حوزه/ الازهر برنامه ای منسجم برای آموزش دادن به ائمه جماعات کشورهای خارجی در جهت مبارزه با چالش های معاصر و مقابله با تروریسم و انحرافات فکری دارد و آماده است با هندو آلمان نیز در این زمینه همکاری داشته باشد.

دیدار با نائب رئیس شورای امنیت ملی هند

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، روز سه شنبه نائب رئیس شورای امنیت ملی هند به همراه سفیر جدید هند در قاهره با احمد الطیب شیخ الازهر دیدار کردند.

احمد الطیب در این دیدار گفت: گروه داعش گروهی تروریستی است و تمام گروه های مسلحی که دست به خشونت و ترور می زنند، هیچ ارتباطی با اسلام ندارند گرچه ادعای اسلام داشته باشند.

وی افزود: الازهر جایگاهی آموزشی تبلیغاتی و فرهنگی دارد و ماموریت دارد صلح اجتماعی را در تمام کشورهای جهان برقرار سازد و به جوانان در مورد خطر ترور و افکار انحرافی هشدار بدهد؛ چرا که این افکار انحرافی و افراطی به پدیده ای جهانی تبدیل شده که از بین بردن آن نیازمند همکاری بین المللی می باشد و الازهر نیز گام هایی جدی در زمینه تجدید اندیشه و علوم اسلامی و مقابله با اندیشه های افراطی برداشته است.

الازهر آماده همکاری دینی با هند است

شیخ الازهر گفت: الازهر برنامه ای منسجم برای آموزش دادن به ائمه جماعات کشورهای خارجی در جهت مبارزه با چالش های معاصر و مقابله با تروریسم و انحرافات فکری دارد و آماده است با هند نیز در این زمینه همکاری داشته باشد.

از سوی دیگر نائب رئیس شورای امنیت ملی هند نیز گفت: روابط هند با مصر و الازهر روابطی قدیمی و محکم است و ادامه خواهد داشت، زیرا ریشه عمیق تاریخی و فرهنگی دارد و الازهر نیز نماینده اسلام میانه رو و همزیستی میان ادیان و مذاهب مختلف به شمار می رود.

وی افزود: هند بیش از 180 میلیون مسلمان دارد و بزرگ ترین  مجمع مسلمانان جهان است و الازهر نیز مؤسسه ای جهانی و مورد احترام است و ما خواستار همکاری با الازهر در زمینه مبارزه با افراط و تروریسم هستیم.

دیدار با سفیر جدید مصر در آلمان

روز سه شنبه بدر عبدالعاطی سفیر جدید مصر در آلمان با احمد الطیب شیخ الازهر دیدار کرد. این دیدار در راستای هماهنگی و مشورت میان الازهر و سفارت مصر در آلمان صورت گرفت.

شیخ الازهر ضمن تبیرک به سفیر جدید مصر در آلمان حمایت کامل خود را از وی به عنوان نماینده مصر و الازهر در خارج اعلام کرد و برای او آرزوی موفقیت نمود.

وی افزود: الازهر کاملا آماده است با دولت آلمان در زمینه مبارزه با افکار افراطی و ایجاد چهار چوب دینی آموزش به ائمه مساجد و مراکز آلمان همکاری داشته باشد.

الطیب خاطر نشان کرد الازهر از هیچ تلاشی در زمینه آگاهی بخشی به مسلمانان کشورهای مختلف جهان در زمینه خطر افکار انحرافی کوتاهی نمی کند؛ چرا که این افکار با اسلام صحیح و تعالیم دینی منافات دارد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha