پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
 آلمان، امامان جماعت بومی تربیت می کند

حوزه / در آینده نه چندان دور، یک موسسه اسلامی با هدف تربیت امامان جماعت در شهر برلین آغاز به کار می کند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» به نقل از http://www.islamiq.de/ شهر برلین بر آن است تا یک مؤسسه اسلامی تأسیس کند که در آن امامان مساجد، معلمان تعلیمات دینی و همچنین ارائه دهندگان خدمات اجتماعی تعلیم ببینند.

آن چه بیش از همه موجب چنین تصمیمی شده، این است که سنای شهر برلین شدیداً مخالف واردات امامان مساجد از خارج از کشور است، زیرا آنها معتقدند که این افراد با جامعه، فرهنگ و قوانین آلمان هیچ آشنایی ندارند و زمان زیادی لازم است تا در این موارد آموزش ببینند.

در کنار این مسأله، ضرورت تحصیلات دانشگاهی برای امامان مساجد، همچنان در آلمان محل مناقشه است.

سلیمان کوچوک (Süleyman Küçük) قائم مقام مسؤول ایالتی مجمع اسلامی – ترکی DITIB در برلین چنین تصمیمی را مناسب نمی داند، زیرا از نظر او تا زمانی که یونانیان، روس ها و ایتالیایی ها اجازه دارند مواعظ و تعالیم خود را به زبان خویش ارائه کنند، چنین الزامی برای مسلمانان ناقض اصل برابری است.

طبق برنامه قرار است اولین سری از دانشجویان برای ترم زمستانه 18/2017 پذیرش شوند و چنانچه این تصمیم بخواهد عملی شود، ضروری است که تا سپتامبر 2016 هیأت امنای این مؤسسه شکل بگیرد تا بتواند محتوای درسی و روند استخدام اساتید و کارمندان را سامان دهد.

خانم ساندا شرز سناتور کمیسیون آموزش، بر همکاری تنگاتنگ با مجامع اسلامی و دانشگاه ها تأکید کرده است.

برخی تحلیلگران معتقدند که این اقدامات، با هدف مهار برنامه های تبلیغی اسلام در آلمان انجام می شود. ناظران، معتقدند که سران کشورهای اروپایی، نمی توانند جلوی رشد اسلام در کشورهای خود را بگیرند اما به دنبال طرح هایی هستند که حتی الامکان، شخصیت های اسلامی و مبلغان دینی با سیاست های آن کشور تعارضی ایجاد نکنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha